Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

PROJEKT ANTAŁEK Z PRACOWNI ARCHETON - ZMIENIONY PRZEZ KASIĘ I TOMKA

wpisy na blogu

PRZEGLĄD PARAPETÓW

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-04-10
wyślij wiadomość

Myślałam, że wybór parapetów to prosta sprawa, że nie musimy się z tym śpieszyc, a jednak...

Tynki dawno zrobione, pozostało nam zatem wstawic okna i obrobic je - dlatego warto byłoby  zamontowac od razu parapety , bo wiadomo, jak fachowcy  liczą sobie za takie drobne roboty - najlepiej upiec dwie pieczenie na jednym ruszcie blog budowlany - mojabudowa.pl.

 

Przegląd parapetów:

 

 Aglomarmur

 

blog budowlany - mojabudowa.pl 

 Charakterystyka:

  • złożony z wyselekcjonowanych odłamków skalnych, połączonych specjalnymi żywicami epoksydowymi
     
  • absorbuje temperaturę otoczenia
     
  • są bardzo trwałe a dzięki gładkiej powierzchni łatwo je utrzymać w czystości
     
  • odporny na promieniowanie UV oraz wilgoć
     
  • są nienasiąkliwe,dzieki czemu nie ulegaja poplamieniu
     
  • niełamliwe oraz odporne na scieranie
     
  • naturalne kruszywo sprawia,ze świetnie imituja parapety kamienne
     
  • powierzchnia płyty parapetu jest polerowana, dzięki czemu uzyskuje się bardzo efektowny wygląd (płyta zachowuje połysk przez długi czas).
     
  • szeroki wachlarz kolorów w połączeniu z profesjonalną obróbką daje szeroką gamę rozwiązań i zastosowań, pozwalającą spełnić większość wymagań architektonicznych i funkcjonalnych

Dane Techniczne:

  • szerokość od 15 do 120 cm
  • długość max 3,04 m
  • grubość: 2 oraz 3cm

 

Marmur

 

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

Charakterystyka:

  • naturalny kamien,powstaje w procesie przeobrażenia skał węglanowych (wapieni, dolomitów) składająca się głównie z ziaren kalcytu
     
  • ze względu na piękny "rysunek" ceniony jest jako materiał dekoracyjny
     
  • cechuje się szczególnym pięknem i wytrzymałością
     
  • naturalne faktury to wiodące cechy, które zdecydowały o tym, że marmur stał się nośnikiem stylów w architekturze wnętrz
     
  • powierzchnia parapetu jest polerowana, dzięki czemu uzyskuje się bardzo efektowny wygląd (parapet zachowuje połysk przez długi czas)

Dane Techniczne:

  • szerokość od 15 do 120 cm
  • długość max 3,04 m
  • grubość: 2 oraz 3cm

 

  Granit

blog budowlany - mojabudowa.pl

Charakterystyka:

  • wyróżnia się różnokolorową barwą oraz dużą twardością i odpornością na ścieranie.
     
  • absorbuje temperaturę otoczenia
     
  • są bardzo trwałe a dzięki gładkiej powierzchni łatwo je utrzymać w czystości
     
  • powierzchnia płyty parapetu jest polerowana, dzięki czemu uzyskuje się bardzo efektowny wygląd (płyta zachowuje połysk przez długi czas).
     
  • szeroki wachlarz kolorów w połączeniu z profesjonalną obróbką daje szeroką gamę rozwiązań i zastosowań, pozwalającą spełnić większość wymagań architektonicznych i funkcjonalnych

Dane Techniczne:

  • szerokość od 15 do 120 cm
  • długość max 3,04 m
  • grubość: 2 oraz 3cm

 

PCV

 

 

 blog budowlany - mojabudowa.pl

Charakterystyka:

  • rdzeń wykonany z twardergo PCV,który nie żółknie pod wpływem promieni ultrafioletowych.
     
  • okleina PCV, pozwala na łatwe utrzymanie parapetu w czystości
     
  • idealnie pasuja kolorystyką do profili okiennnych(złoty dąb,mahoń itp.)
     
  • mają przekrój komorowy,co powoduje usztywnienie konstrukcji
     
  • jak każdy wyrób plastikowy są odporne na wilgoć

Dane Techniczne:

  • szerokość standardowa od 25 do 40 cm
  • długość max 6 m
  • zakończenia: listwa PCV w kolorze

 

Postforming

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

Charakterystyka:

  • rdzeń parapetu płyta wiórowa pokryta jest trwałym laminatem dekoracyjnym odpornym na ścieranie i wgniecienia
  • spód parapetu pokryty jest papierem przeciwprężnym, zapobiegającym jego odkształcaniu się i stanowiącym dodatkowe zabezpieczenie przed wilgocią
  • parapety odporne są: na wysoką temperaturę, działanie pary wodnej, promienie UV, zarysowania, wgniecenia, ścieranie: na ich powierzchni nie zostają ślady po doniczkach
  • trudne do uszkodzenia podczas transportu i montażu
  • parapety występuję w szerokościach od 100 mm do 600 mm oraz maksymalnych długościach od 3050 mm do 4200 mm (w zależności od dekoru)
  • standardowa grubość parapetu 28 mm, profil R6, R13; inne grubości 18 mm oraz 38 mm

Dane Techniczne:

  • szerokość standardowa od 20 do 40 cm
  • długość max 4,2 m
  • grubość standardowa 28 mm, możliwe grubości 18 oraz 38 mm
  • zakończenie: listwa PCV lub okleina

 

 MDF

 Charakterystyka:

  • parapety wykonane z płyty MDF poprzez pokrycie wysokiej jakości lakierami akrylowymi bądź naturalnym fornirem dębowym lub mahoniowym
  • doskonale harmonizują z tradycyjnymi i nowoczesnymi materiałami wykończeniowymi
  • dzięki gładkiej powierzchni płyty zapewniają łatwość utrzymania czystości, a dopasowanie kolorystyczne do nowoczesnych okien drewnianych i PCV pozwala na idealne wykończenie wnętrz
  • parapety wykonujemy w dwóch grubościach 22 oraz 28 mm oraz podstawowej kolorystyce w matach oraz połyskach

Dane Techniczne:

  • szerokość od 10 do 120 cm
  • długość max 2,8 m (w jednym elemencie) 
  • standardowa grubość: 22 oraz 28 mm

 

 

Drewniane

 

blog budowlany - mojabudowa.pl

  • parapety wykonane z drewna klejonego sosnowego, bukowego, mahoniowego lub dębowego
  • głowną ich zaletą jest to że nie wypaczają się i mają mniejszą wrażliwość na wilgoć i wodę
  • parapety pokryte są okleiną z drewna szlachetnego (fornir) oraz wykończone lakierem bądź specjalną farbą
  • doskonale harmonizują z tradycyjnymi i nowoczesnymi materiałami wykończeniowymi

Dane Techniczne:

  • szerokość od 10 do 120 cm
  • długość max 2,8 m (w jednym elemencie) 
  • standardowa grubość: 22 oraz 28 mm

Drewniane  fornirowane "bez doklejki"

Charakterystyka:

  • rdzeń parapetu (płyta mdf) pokryta jest fonirem
  • parapety malowane są wysokiej jakości lakierami

Drewniane  fornirowane "z doklejką"

Charakterystyka:

  • do rdzenia parapetu (płyta mdf) z każdej strony doklejona jest doklejka  z drewna litego, taka technologia pozwala na bardzo dlugą żywotność parapetu, parapety nie są narażone na chłonięcie wilgoci
  • parapety niczym nie odbiegają wyglądem od parapetów z litego drewna

 Drewniane  z drewna litego

 Charakterystyka:

  • parapety wykonane z drewna klejonego sosnowego, bukowego, mahoniowego lub dębowego
  • warstwa wierzchnia parapetu pokryta jest powłoką zabezpieczającą przed wilgocią oraz wysokiej jakości lakierem

 

Warto zajrzec na tę stronkę:

http://www.parapety.pl/index.php   - firma Vetrex współpracuje z tą firmą, więc pewnie tam będziemy zamawiac parapety. Termin realizacji kilka dni - a zatem nie pozostaje nam nic innego, jak tylko podjąc decyzję i zamawiac blog budowlany - mojabudowa.pl.

Coraz bardziej skłaniam się ku parapetom drewnianym, ewentualnie tym z MDF-u - w kolorze okien, ale mam takie wątpliwości - czy możemy miec te parapety w niezamieszkanym i nieogrzewanym domu?

Może lepiej byłoby w naszym przypadku poczekac i zostawic tę sprawę na koniec?

Wiadomo, że przepłacimy wówczas za montaż i dodatkową obróbkę, ale nie ryzykowalibyśmy zniszczenia parapetów!!!

Cóż - kto powiedział, że budowa domu to prosta sprawa   blog budowlany - mojabudowa.pl

Na koniec parapet  w okleinie PCV kolor winchester:

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

I co tu wybrac do moich okien?


40Komentarze
draumar  
Data dodania: 2011-04-10 01:43:28
Mi zawsze podobały się parapety z jasnego kamienia:) Marmur, granit i tylko te będziemy brać pod uwagę :))) życzę szybkiego i trafnego wyboru :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 08:06:55
Mi się podoba marmur i granit. No ale jak to u nas będzie, to nie wiadomo - a jeżeli nie wiadomo o co chodzi - to oczywiście chodzi o kasę:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 08:12:41
Kasieńko,jeśli u Ciebie odpada problem okna kuchennego, ja osobiście poszłabym w drewno (lub coś drewnopodobnego) :)))
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-04-10 08:32:55
:)
Kasiulek .. my mamy w kuchni przedłużenie blatowe na parapet a w jadalni aglomarmur i to by był na tyle z parapetami;) wiec dobrym doradzicielem pewnie nie bede .. Podoba mi sie drewno ale z utrzymaniem problem .. koleżance dwa razy sie z podstawki kwiatka woda wylała i juz po parapecie .. bo woda tam dłuzej pobyła i parapet zniszczyła:/ wiec z tym trzeba bardzo uwazac:) pieknie wygląda drewnaniany:) daje mnóstwo ciepła:) a znowu te kamienne sa łatwiejsze w utrzymaniu:) Wybór należy do Ciebie:) Pozdrawiam kochana:*
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-04-10 08:51:22
PCV to sobie od razu odpuść, także widzisz już masz prościej o jeden mniej :)))) a poważnie, my mamy marmur,na początku budowy marzyłam o drewnie...kilku majstrów odradzało, więc się posłuchałam bo specjalistą nie jestem mówili że musi być bardzo dobre drzewo, że parapet wchodzi pod okno, że będzie nasiąkał i wysychał, że może się krzywić, że nie daj BÓg woda z doniczki... dużo tego było... odpuściłam sobie... w pracy mam marmurowe parapety i wiem że jak wody z doniczki nie wytrzesz w porę to też plamy zostają :)... więc nie tylko to problem drewna co do koloru... chciałam ciemne tak jak ramy okienne... mam jasne... cholera wszytsko nie w tą stronę :))))) parapety miały być z ciemnego marmuru, tego co schody i kominek ale jak przyłożyliśmy ciemny i jasny marmur to wygrał jasny, bo ten ciemny jakoś tak przytłaczał to okno ale z efektów jestem zadowolona :)) niezbyt łatwy wybór przed Tobą, ale wiem że wybierzesz dobrze, w końcu co do Twojego gustu i smaku nikt tu nie ma wątpliwości!!!! no i montaż u nas był po tynkach całuski miłej niedzieli
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 09:11:08
wiadomo trudny wybor, ja jednak z doswiadczenia powiem, ze marmur. Teraz w domku mamy u siebie marmurowe parapety i jestem mega zadowolona z nich :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 09:42:10
a ja odmiennie bede miala troche drewna w salonie i na gorze i marmur w kuchni. Moj tatko bedzie mi robil parapety wiec nie martwie sie o slabej jakosci drewno i problem z utrzymaniem bo jak sie samemu polozy b.dobrej jakosci lakier np taki do lodzi to nawet wylana woda z doniczki nic mu nie zrobi ale wiadomo w tych gotowych kupnych nie stosuja takiego lakieru
odpowiedz
widoq  
Data dodania: 2011-04-10 10:00:18
a tego winchesterka gdzie znalazlas?
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-04-10 10:26:59
Wszystko zalezy od kasy :) Z tych wszystkich parapetów na pewno najbardziej trwały jest granitowy, można na nim wszystko robić i nic sie nie stanie i plam po doniczce nie bedzie miał:) Ja mam w kuchni granit, bo tam jest najwiekzse ryzyko zabrudzeń, a w pokojach marmur
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 10:31:30
Parapety
Ja polecam drewniane parapety. Są zawsze ciepłe w porównaniu choćby do kamiennych lub im podobnych. Pamiętaj jednak o kilku rzeczach które musisz wymagać od wykonawcy parapetów aby cieszyć się nimi bezobsługowo. Pierwsza i najważniejsza sprawa. Nie dajcie się namówić na zamontowanie surowych parapetów /nie malowanych/ w murze. Potem nie da się ich odpowiednio zabezpieczyć. Parapety muszą być pomalowane ze wszystkich stron nawet a zwłaszcza od stron niewidocznych. Aby na parapetach nie pojawiały się białe plamy muszą być pomalowane lakierami chemicznymi 2 składnikowymi. Unikaj malowania lakierami wodnymi, na nich bowiem lubią się pojawiać białe plamy po wodzie. Podczas montażu zwróć uwagę aby nie uszkodzić powłoki lakierniczej, aby nie powstały dziury. Dobry stolarz potrafi spełnić te wszystkie wymagania bez większych problemów. A potem cieszcie się z pięknych drewnianych parapetów. My w naszym domku mamy drewniane parapety i w obecnym mieszkaniu także i nasza mama tez chce zmienić kamienne parapety na drewniane bo od kamiennych zimą czuć nieprzyjemny chłód. Pozdrawiam, P.S. Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się na temat lakierów i jakie użyć na parapet drewniany to daj znać.
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-04-10 11:02:13
Na pewno najtrwalszy jest granit (a kolory mają jakie sobie tylko wymarzysz), ale i najdroższy. U nas jest marmur, zaimpregnowałam go i nie będzie przyjmował plam typu wino i kawa (zresztą nie stawiam tych rzeczy na parapetach). Ja bym się jednak zastanawiała nad drewnem, czy go dać, to wrażliwy materiał, chyba że z drewna egzotycznego. To jest dużo bardziej odporne na zmiany wilgotności, np.teak. I znowu przeszkoda - cena. Bardzo mnie namawiano na mój dekielek do wanny w granicie lub w marmurze i też zdecydowałam się na teak. Ma być olejowany (nie może być lakierowany), a jak się będzie spisywał, to dla mnie duża niewiadoma. Podobno ma być OK, ostatecznie z teaku budują jachty. Trudny wybór.
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 12:13:29
My wybraliśmy marmur choć pod uwagę braliśmy jeszcze drewno! Sądzę, że drewno wymaga więcej zabiegów w trakcie użytkowania (impregnacja, lakierowanie itd.) a marmur wydaje się prostszy w "obsłudze".
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 12:54:54
Draumar,
mi też zawsze podobały się parapety marmurowe, jasne, ale teraz się zastanawiam, bo poza tymi parapetami raczej marmuru w domu nie będzie :( Masz tu babo placek! Do tego dochodzi cena marmuru czy granitu...........
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 12:57:00
Weroniko,
zgadzam się z Tobą - mnie też się zawsze podobały, ale one sporo kosztują :( Zobaczymy, decyzję wypadałoby podjąc w przyszłym tygodniu lub dac sobie z tym na razie spokój :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:00:36
Joasiu,
na początku bardzo chciałam jasny marmur, ale problem tkwi w tym, że ja nie mogę znaleźc odpowiedniego koloru - nie chcę beżowych czy kremowych, bo moje wnętrza będą szły w kierunku szarości, czerni i bieli, kocham drewno i planuję drewniane meble, dlatego najbardziej pasowałyby drewniane parapety ale tutaj boję się, że wstawiając je teraz, narazimy się na szkody :( Jak myślisz, czy MDF jest dostatecznie trwały?
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:03:00
Edyś,
właśnie napisałam Aśce, dlaczego trochę unikam tych kamiennych - kolory są głównie w beżach i kremach i te by pasowały do okien, ale nie pasowałyby do moich wnętrz :( Widzisz, jaki sobie dylemat zrobiłam! W dodatku jestem wygodnicka i boję się o te drewniane parapety. Ach, Edyś, przytul :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:10:03
Sylwuś,
masz w 100% rację - PCV odpadają na samym starcie - nie podobają mi się :( Zastanawiam się pomiędzy drewnem, kamieniem a MDF-em. Sylwia, ale mi się miło zrobiło, gdy napisałaś o tym moim guście, ale wiesz co - wcale mi to nie pomogło, bo teraz czuję się zobowiązana do tego, by wybrac idealnie pasujące do moich wnętrz PARAPETY!!! I mam stresa :) Jeśli chodzi o Wasz wybór, to uważam, że fajnie, ze poszłaś w jasne parapety do ciemnych okien - ja tam lubię kontrasty! Dzięki mamo pięknej Blanki :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:12:03
Madziula,
do tej pory byłam pewna, że wezmę marmur, ale nie wiem, jaki kolor - beże mi nie pasują :( Zmieniłam też zdanie co do kominka - miały byc elementy marmuru, a będzie cegła :) Wiadomo - kobieta zmienną jest! Buziole!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:14:43
Atosik,
a więc jednak drewno :) Szkoda, że nie mam w rodzinie stolarza!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:18:06
Widoq,
firma, z której najprawdopodobniej weźmiemy parapety ma okleinę w kolorze winchester (link do ich strony we wpisie), ale to zdjęcie pochodzi z tej strony - http://www.window-sill.pl
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:20:28
Bilbo 2,
dokładnie - koszt parapetów zależy od tego, z czego są zrobione - wiadomo, że materiały najtrwalsze są też najdroższe - niestety :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:22:33
Shell,
dziękuję pięknie za tak wyczerpujący komentarz!!!! To niesamowite, jak ludzie tutaj sobie pomagają :) Mam kilka pytań na temat drewnianych parapetów - wyślę na maila :) Dzięki serdeczne!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:26:27
Rysióweczko,
granit raczej odpada ze względu na cenę - sporym wydatkiem będzie już nasz granitowy blat w kuchni, o którym marzę od dawna :) Pod uwagę biorę marmur, drewno lub MDF. Niestety, to co dobre, zawsze jest drogie. Teak, o którym piszesz, na pewno byłby idealny, ale właśnie nie należy on do najtańszych i nie wiem, czy chcę wydawac tyle kasy na parapety :( Oj, boli głowa, boli ;) Dzięki, Kasiula!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 13:28:32
Alabaster,
też myslę, że drewno jest bardziej wymagające, dlatego się nad nim zastanawiam - tym bardziej, że trochę czasu jeszcze upłynie, zanim wprowadzimy się do naszego domku!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 18:58:59
dylematy
Kasiu, tyle jest rodzajów parapetów, sama nie potrafię się zdecydować :(, pewnie troszkę pomoże mi cena no i wygląd :). Zobaczymy, pewnie nie zdecyduję się przed tynkami, więc czasu będzie więcej na przemyślenia :). Pozdrawiam.
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-04-10 20:12:27
:))
Tuli tuli na dobranoc:***
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-04-10 21:22:56
ja głosuje na aglomarmur albo marmur :) u nas jest aglo jestesmy bardzo zadowoleni!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 23:41:03
Marti,
no właśnie, chyba jest za dużo -gdyby był tylko jeden rodzaj, byłoby o wiele łatwiej!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 23:41:53
Edyś,
ale Ty kochana jesteś! Dobranoc!
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-10 23:46:25
Ulka,
wydaje mi się, że aglomarmur ma więcej możliwości kolorystycznych :) Dziękuję za oddanie głosu!!!
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-04-11 07:33:16
U nas świerk - pisałam już u Ninusia... Cena /szt 80 pln. Długość każdego to ok. 130cm. Cena z montażem;-) świerk, bo cały dom jest z niego. Kamienne - ze wzgl. na ciężar odpadały :-( PCV czy inne stuczne do drewna? bleeee.. W mieszkaniu mamy z płyty na blaty kuchenne. Wygląda jak marmur.
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-11 12:53:28
te parapety z okleiną PCV zauroczyły mnie i muszę pogadać z mężusiem żeby takie zamówić, marmur wydaje mi się taki chłodny, ale to tylko kwestia gustu:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-11 14:30:14
Moniś,
jak na parapety drewniane, to naprawdę nie dałaś dużo! U Ciebie kamienne na pewno by nie pasowały!!!! Wiem, że drewno to drewno i nic jego nie zastąpi, ale muszę też brac pod uwagę to, że my jeszcze w tym domu nie mieszkamy, nie jest on ogrzewany - jeśli zdecydujemy się na drewniane parapety, to musimy z tym poczekac aż do powrotu. Cały czas myślę...
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-11 14:32:17
Gabrysiu,
ja też je biorę pod uwagę. Zawsze chciałam marmurowe, a teraz jakoś się zastanawiam - u kogoś bardzo mi się podobają, ale nie wiem, czy w moim domu będą mi pasowac! Chcę wnętrza nowoczesne, ale ciepłe, z klimatem, a marmur faktycznie jest chłodny w odbiorze :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-11 20:50:50
a braliscie pod uwage coś takiego jak konglomerat super udaje i marmury i inne wzory też jest trwały... poczytaj.... http://www.oknotex.pl/p-parapety-konglomerat.html...
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-12 01:26:47
Beatko,
brałam konglomerat pod uwagę, ale raczej skłaniamy się ku temu, by parapet był w tym samym kolorze, co okno - będzie raczej albo drewno, albo MDF. Dziękuję za linka - jutro poczytam!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-04-12 16:42:42
wiesz Kasiu, co ja wybrałam... Nawet już je zamówiłam, bo nie ma czasu w naszym przypadku gdyż chcemy osadzić parapety w czasie tynków. Wybraliśmy dąb, cena to 135zł za m.b. Jest to cena parapetów grubości 4 cm, szerokości 25 cm. wykończonych bejcą i polakierowanych. A jak twoje wyceny?
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-13 13:04:36
Gosiu,
właśnie byłam u Ciebie i przeczytałam o tych parapetach. Wybrałaś supergrubośc - mnie też się podobają takie grube parapety! Zdecydowałam się na drewno - dąb bądź jesion :) U nas sporo tych parapetów, bo aż 10, w tym 2 w łazienkach. Wycen jeszcze nie mam - znalazłam kilka firm w necie, wysłałam zapytanie przez maila, ale nikt mi nie odpisał! Nam się już teraz nie spieszy, bo drewna i tak nie możemy wstawic, dopóki nie będzie ogrzewania, a zatem rozejrzymy się w wolnej chwili za jakimś godnym polecenia stolarzem. Najważniejsze, że wiemy już, co ma byc i ja się z tej decyzji bardzo cieszę!!!
odpowiedz
draumar  
Data dodania: 2011-04-14 01:28:56
:))
Dokładnie masz rację ceny są kosmiczne sama nie wiem czy będziemy mieć wystarczającą ilość pieniędzy na nie , ale ja wychodzę z założenia że kamień będzie na lata i z nim nic nie trzeba robić, a drewniane po jakimś czasie trzeba odnowić. Ale tak ja uważam :)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-04-14 13:08:08
Draumar,
kochana, zgadzam sie, ale pamiętaj, że marmur wcale nie jest taki bezawaryjny - trzeba go impregnowac i jest wrażliwy na pewne substancje, czasem może się odbarwic od słońca. Najbardziej trwały jest granit, ale ten skubaniec to już kosztuje krocie! Wbrew pozorom drewno łatwiej jest odnowic niż zniszczony marmur. Uważam jednak, że i drewno, i kamień to naturalne materiały, które są pełne uroku same w sonie i nawet nieco zniszczone będą cieszyły nas swoim wyglądem :D
odpowiedz
kasiaros
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 854557
Komentarzy: 7004
Obserwują: 235
On-line: 9
Wpisów: 284 Galeria zdjęć: 480
Projekt ANTAŁEK
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - pomorskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 lipiec
2009 czerwiec
2009 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67144
Liczba wpisów: 222812
Liczba komentarzy: 903598
Liczba zdjęć: 681154
Liczba osób online: 509
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy