Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

PROJEKT ANTAŁEK Z PRACOWNI ARCHETON - ZMIENIONY PRZEZ KASIĘ I TOMKA

wpisy na blogu

GŁADKA ELEWACJA ZEWNĘTRZNA

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-01-16
wyślij wiadomość

Wczoraj rozmawialiśmy z Tomkiem na temat naszej przyszłej elewacji. Zapytałam go, o czym myśli (chodziło mi o rodzaj elewacji, a nie o kolor, bo to już mam ustalone blog budowlany - mojabudowa.pl).

Tomek mnie trochę zaskoczył, bo powiedział, że chciałby  zupełnie gładką elewację blog budowlany - mojabudowa.pl

- jechaliśmy akurat przez główną ulicę w Cork - taki a'la ryneczek (jeśli można to w ogóle  tak nazwac) i zwróciłam uwagę na to, że wszystkie kamienice wzdłuż tej ulicy mają gładką elewację - kolory są głównie bardzo jasne - ecru, złamana biel, szarości i mimo że przejeżdża koło tych budynków tysiące samochodów dziennie,  to wcale nie wyglądają na jakieś bardzo brudne!  Wręcz przeciwnie - od lat cieszą się ładną elewacją blog budowlany - mojabudowa.pl.

Myślę, że to dzięki tej gładzi - brud i osad nie wchodzi w zakamarki, a deszcz sam może zmyc ewentualne zabrudzenia.

Zaczęłam zatem szperac w necie - wiem, że u nas najbardziej popularny jest kornik i baranek, ale powiem Wam, że mi się ten pomysł z gładką elewacją nawet podoba blog budowlany - mojabudowa.pl.

Muszę Wam jeszcze przypomniec, że wybudowaliśmy dom na półtora pustaka (suporex 24 plus styropian 8 plus suporex 12) - tak to wygląda w przekroju:

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Zatem ściana zewnętrzna jest pustakiem, a nie styropianem, oznacza to, że nie musimy miec mocnego tynku zewnętrznego, który ochroniłby delikatny styropian.

 

Na stronie Muratora znalazłam taki artykuł na temat tynków cienkowarstwowych ( mogą one byc gładkie, tzw. kornik lub baranek ):

 

Wykończenie elewacji zewnętrznej: tynki cienkowarstwowe

Tynki cienkowarstwowe pojawiły się wraz z wprowadzeniem lekkiej mokrej metody ocieplania domów: tynk układany jest na siatce zamocowanej na warstwie izolacji cieplnej i zatopionej w masie klejącej. 

 

Tynki cienkowarstwowe do elewacji

Tynki cienkowarstwowe pojawiły się wraz z wprowadzeniem metody lekkiej mokrej ocieplania domów. W porównaniu z tradycyjnymi tynki cienkowarstwowe mają bogatszą kolorystykę i większą różnorodność faktur, są też łatwiejsze w wykonaniu. Ich granulacja, czyli średnica użytego kruszywa, wynosi od 1 do 5 mm. Nakłada się je jedną warstwą grubości 2-10 mm na płyty styropianu lub wełny mineralnej.

Cienka i lekka warstwa tynku zabezpiecza płyty styropianu lub wełny mineralnej przed wpływami atmosferycznymi, a jednocześnie nadaje budynkowi estetyczny wygląd. Tynki cienkowarstwowe można też stosować na betonie lub tynkach cementowych i cementowo-wapiennych. Niestety, materiał ten jest dość drogi, dlatego podłoże powinno być równe i gładkie, by nie trzeba było wyrównywać go warstwą tynku.

W zależności od rodzaju zastosowanego w nich spoiwa rozróżnia się tynki cienkowarstwowe:

  • tynki mineralne – bardzo trwałe. Są odporne na deszcz, ale jednocześnie dobrze przepuszczają parę wodną. Oznacza to, że wilgoć nie gromadzi się w ścianie, więc może ona oddychać. Dostępne w mniejszej liczbie kolorów niż inne tynki, często więc dodatkowo maluje się je paroprzepuszczalnymi farbami elewacyjnymi;
  • tynki żywiczne (polimerowe) – są odporne na działanie wody, ale dosyć szczelne, czyli mają mniejszą paroprzepuszczalność. Zaletą mas żywicznych jest różnorodność kolorów. Popularną odmianą tynków żywicznych są tynki akrylowe;
  • tynki silikatowe (krzemianowe) – jednocześnie przepuszczają parę wodną i są odporne na deszcz. Są elastyczne, mogą zatem pokrywać małe rysy skurczowe powstałe w tynku tradycyjnym. Wyprawy krzemianowe reagują z zawartym w powietrzu dwutlenkiem węgla, zwiększając swoją trwałość. Jest to szczególnie ważne w zanieczyszczonym środowisku miejskim;
  • tynki silikonowe i silikonowo-żywiczne – łączą zalety tynków mineralnych i żywicznych. Zwiększają trwałość muru. Są odporne na działanie wody, ale nie blokują przenikania pary wodnej z budynku. Nie wiążą brudu: zabrudzone ulegają samooczyszczeniu podczas deszczu. Przez lata zachowują intensywny kolor.

Wszystkie są odporne na deszcz, ale jednocześnie przepuszczają parę wodną – ściana może oddychać. Trochę mniej pary wodnej przepuszczają tynki żywiczne, dlatego nie powinno się ich nakładać na stary paroprzepuszczalny tynk.

Kolory i faktury tynków elewacyjnych

Podstawowe kolory tynków cienkowarstwowych to biały i szary. Można jednak kupić lub zamówić zaprawy w innych kolorach. Oferta jest zróżnicowana: od kilku do ponad 100 kolorów.
Faktura tynku ma znaczenie wyłącznie estetyczne. Może być ona szorstka, bardzo gładka, kornikowa lub typu baranek; zależy to od rodzaju narzędzia użytego do nałożenia tynku cienkowarstwowego. Wykończenie powierzchni tynku zależy od pomysłowości i zręczności tynkarza.

Układanie tynków cienkowarstwowych

W porównaniu z tynkami tradycyjnymi wykonuje się je szybciej, ponieważ nakłada się tylko jedną warstwę. Tynki mineralne i polimerowe wiążą od kilku godzin do jednego dnia, pozostałe – od dwóch do trzech dni. Zarobioną wodą zaprawę mineralną należy zużyć w ciągu 1 do 4 godzin, inne – do 8 godzin: po tym czasie zaczną wiązać i nie będą się już nadawać do nałożenia. Niektóre z nich (jeśli nie zużyjemy ich w całości) można jeszcze wykorzystać później, ponieważ mogą być przechowywane w zamkniętym opakowaniu przez dłuższy czas – nawet przez rok.
W czasie nakładania tynków cienkowarstwowych nie wolno używać narzędzi i naczyń ze zwykłej stali węglowej tylko ze stali kwasoodpornej. Na elewacji mogą bowiem powstać rdzawe plamy lub smugi, których nie da się usunąć.

Trwałość i konserwacja tynków cienkowarstwowych

Tynki mineralne są bardzo trwałe, a zawarte w nich spoiwa z upływem czasu twardnieją i poprawiają właściwości wypraw.
Tynki polimerowe i mineralne z dodatkiem polimerów tracą swoje właściwości pod wpływem promieni ultrafioletowych, dlatego na silnie nasłonecznionych ścianach osłabia się przyczepność i elastyczność tynku, mogą też pojawiać się w nim spękania i rysy. Zmniejsza się również odporność tynku na działanie wody i mrozu. Decydując się na ten rodzaj tynku, należy zatem zwrócić uwagę, czy ma on dodatki zwiększające odporność na działanie promieni UV. Od strony południowej nie powinno się nakładać tynków ciemnych, ponieważ pod wpływem słońca nasycone kolory bledną.
Tynki mineralne, krzemowe lub silikonowe mniej się brudzą, dlatego warto stosować je w miastach, gdzie zwykle powietrze jest bardziej zanieczyszczone. Praktyczne są kolory „złamane” – szary lub stara biel – wówczas zabrudzenia będą mniej widoczne.
Elewacje z tynków cienkowarstwowych zmywa się czystą wodą lub wodą z dodatkiem środków myjących; wyprawy polimerowe można nawet lekko szorować. Warto też pamiętać, że na brudzenie się tynku wpływa również rodzaj faktury; im bardziej chropowata, tym mocniej tynk się brudzi. Ewentualne ubytki tynku wypełnia się masą tynkarską lub nakłada nową warstwę tynku.

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Co o tym naszym pomyśle na gładką elewację myślicie? Czy ktoś z Was będzie tak robił lub spotkał się z tym rodzajem elewacji na domu jednorodzinnym?

Marzy mi się jasny domek - złamana biel, szarości, dlatego wiem, że gładka elewacja byłaby atutem dla tych kolorków blog budowlany - mojabudowa.pl. Kontrastem dla tej elewacyjnej gładzi byłyby nasze wysokie fundamenty obłożone elewacyjną płytką w kolorze dachu, czyli antracytowym.

Proszę o Wasze opinie!

  I jeszcze jedno pytanie - jeśli zdecydowalibyśmy się na tego rodzaju gładki tynk, to czy można najpierw wykonac taką elewację, a dopiero poźniej ją pomalowc, czy też to się raczej powinno robic od razu?

Kusi mnie, by jeszcze w tym roku zrobic elewację domu, ale bez koloru, bo po co miałby się brudzic, skoro my nawet tam jeszcze nie mieszkamy blog budowlany - mojabudowa.pl

Słonecznej niedzieli Wam życzę!

55Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2011-01-16 15:07:36
O Kas
widzisz a ja chcialam wlasnie o tynkach mowic:) wyprzedzilas mnie z tematem:)) My tez nie mamy ocieplenia zewnetrznego ze styro i jak wiesz budowalismy z keramzytu wiec nie trzeba go dogrzewac:) .. Tomek własnie ostatnio mówił o elewacji bez jakiegos baranka czy Kornika tylko zyupełnie gładziutkiej jak ściany po położeniu głądzi:) Chetnie poczytam jesli ktos taką własnie elewacje robil i ile to kosztuje .. bo cos mi sie obilo o uszy ze przy naszej kubaturze domu około 7 tyś ale pewna nie jestem..
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-16 15:08:49
a jesli chodzi o te tynki na ryneczku dlaczego sie nie brudzą /// to moze to jest kwestia jakiejs specjalnej farby zewnętrznej ?? .. hm? ..
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 15:11:54
JA nie pomogę, ale chętnie zapoznam się z nowinkami na ten temat! :D
odpowiedz
tictac  
Data dodania: 2011-01-16 15:24:22
czy brudzą się czy nie to nie zależy od tego czy baranek/kornik czy gładki. A głownie od zanieczyszczenia i jakości tynku. Co do tynku gładkiego to ja rozważałem ale wszystkie które znalazłem kosztowały bardzo bardzo dużo (chyba 40-50% drożej). Trochę trudniej je zrobić również technicznie. Ale również tak chcieliśmy zrobić. Finalnie zdecydowaliśmy się na baranka 1 mm jest tak drobny że prawie nie widać różnicy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 15:24:43
ja tez, ja tez - stoje w kolejce po nowinki! niestety nie dojrzalam jeszcze do tego etapu, wiec lepiej zamkne dziub i poslucham rad tych, co juz maja jakies doswiadczenie. Cholerka, nawet nei wiedzialam, ze jest tyle roznych tynkow! :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 15:29:02
My na początku chcieliśmy zrobić tynk akrylowy ale po odwiedzinach na składzie budowlanym decyzja uległa zmianie kupimy tyn firmy Ceresit baranek 2mm silikonowo-silikatowy różnica w cenie 11zł na wiaderku ale taki tynk nie brudzi się jego kolor nie płowieje z czasem i jest łatwy do mycia kolor jaki u nas będzie to sahara1 taki bardzo jasny kolor
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 15:31:43
Edyś,
widzisz, czyli myślimy podobnie :D Świetnie by było, gdybyś zrobiła to pierwsza! Edyś, jak coś będziesz wiedziała, to daj znac, proszę!!!!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-16 15:35:48
Popytam .. poszukam .. jesli to bedzie takie drogie to nie wiem czy sie w tym roku na elewacje zdecydujemy .. wazniejsze jest dla nas ogrodzenie i zrobienie podjazdu albo przynajmniej utwardzenie gruntu przed domem bo mamy jedną wielką breje:/ a to tez szarpnie nas za kieszen:/ Jak bede cos wiedziala na pewno dam znac:)
odpowiedz
tictac  
Data dodania: 2011-01-16 15:37:54
ale z zupełnie innej beczki jak ktoś ma namiary na gładki tynk, który nie odbiega finansowo od baranków korników itd to niech wrzuca namiary.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:03:46
Romanosie,
ja też chętnie dowiem się czegoś ciekawego :) Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:06:30
Tictac,
czyli jednak ten tynk jest lepszy, tak? Ja myślałam, że jak gładki, to będzie najtańszy, a tu się okazuje, że taka różnica w cenie! To mnie bardzo zaskoczyło - ale masz rację - ten tynk musi byc idealnie wykonany. Cóż - w maju nasz tynkarz będzie obrabiał nam okna - zapytamy go o ten tynk i na pewno dam znac. Dziękuję bardzo za pomoc!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:22:07
Domiś,
cóż, ja też w tym temacie stawiam pierwsze kroki i liczę na podpowiedzi ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:23:55
Marta. Dariusz,
no właśnie przeczytałam, że te silikonowo-silikatowe są bardzo dobre. Macie gładki tynk czy baranka?
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:37:14
...
Nie mam zdania na ten temat ale poczytam chętnie :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 16:55:05
Edyś,
rozumiem, ja też nie wiedziałam, że tego typu elewacja może byc o tyle droższa od baranka! W czasie budowania trzeba sobie zawsze ustalic priorytety, u nas elewacja będzie pewnie na samym końcu!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 17:02:12
Marta (Własne niebo),
ja też :) Zbieram wszystkie informacje na ten temat!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-16 17:31:23
Widzisz
.. u nas majster powiedzial zeby z elewacja sie nie spieszyc :) to i tak nie spowoduje ze w domu bedzie cieplej a dookoła jest jeszcze pełno budów .. w lecie strasznie sie kurzy wiec powiedzial zebysmy sie tym zajeli jak skoncza większość budów:) Poza tym koszta .. są priorytety i PRIORYTETY jak juz napisalas;))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 18:35:01
Może tak być z ta ceną. U nas ostatnio wałkowaliśmy te3mat elewacji i Magnolia-Joasia mi napisała, ze gruby tynk wychodzi drogo, bo jest mniej wydajny. Może gładki jest droższy bo jest bardziej wydajny??? Wtedy mogłoby się okazać, że nawet się opłaca, bo nie trzeba go tak dużo kupić...Ale to tylko dywagacje :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-01-16 18:59:54
Kasiu, malowanie spokojnie możecie odłożyć na później. Nie ma najmniejszego problemu:)) Radziliśmy się w tej kwestii dwóch fachowców od elewacji.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-16 19:04:17
Pomysł gładkiej elewacji, jak najbardziej do mnie przemawia - będzie pięknie wyglądała!!! Kasiu, a może od razu tynk barwiony, zamiast malować? Nie wiem, jak cenowo wychodzą tynki gładkie, ale dla nich alternatywą mogą być te drobnoziarniste np. baranek 1,0 - jeśli chodzi o cenę materiału, wyjdzie taniej niż gruby baranek, bo ma większą wydajność, natomiast za robocizną mogą wołać więcej, bo wymaga większej precyzji przy zacieraniu. Także jeśli zdecydujecie się na tynk gładki, tylko sprawdzona, dokładna ekipa :)
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-01-16 20:53:38
fakt, u nas najpopularniejsze sa korniko-baranki, ale gładka brzmi ciekawie. nie znam sie na technologii elewacyjnej, ale przypuszczam, ze mozna zrobic osobno elewacje (pewnie sam klej) a osobno kolor (farba elewacyjna) i tez bym była za tym, by zrobic to później :)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2011-01-16 22:38:31
hmm, też nie wiedziałam że jest tyle rodzajów tynków:) hehe no ale ja to nei ten etap. Więc czytam tylko pokornie co tu wypisujecie:D
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:04:41
Edyś,
zgadzam się z Tobą - z reguły elewację robimy na końcu, bo bez niej spokojnie da się życ - moi sąsiedzi np. zrobili elewację po kilku latach od wprowadzenia się do domu. Oczywiście każdy z nas chce miec wszystko jak najszybciej zrobione, ale wiadomo, od czego to zależy! U nas też budowy wokół, droga niezrobiona, dlatego malowanie zostawiamy na samiuteńki koniec :) Aczkolwiek tynk byłby już mile widziany :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:05:49
Iskierka na Kaszubach,
dziękuję za te info, właśnie Aśka o tym niżej napisała :) Fajnie, że zawsze mogę na Was liczyc!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:07:10
Gosiu,
super - o to mi właśnie chodziło - chciałabym najpierw zrobic tynk, a potem pomalowac, chyba że tak się nie opłaca, to wtedy zostawimy to na koniec ;) Dziękuję za cenne informacje!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:11:23
Joasiu,
liczyłam bardzo na to, że tu zajrzysz i zostawisz fachowy komentarz - nie rozczarowałam się, za co bardzo dziękuję :D Ekipę od tynków mamy rewelacyjną i sprawdzoną - panowie zrobili u nas tynki wapienno-cementowe wewnętrzne pod naszą nieocecnośc - wyszło pięknie, nie musimy kłaśc gładzi! W maju ta sama ekipa będzie obrabiac nam wstawione okienka i wtedy zapytamy o te tynki. Widzisz - jeśli okaże się, ze barwiony tynk będzie tańszy od tego, co ja planuję, to wówczas elewację odłożymy na sam koniec! Jeszcze raz dziękuję - bardzo mi pomogłaś!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:13:10
Virionku,
właśnie Gosia mi napisała, że można tak zrobic - teraz tylko trzeba się zapytac, czy to nie wychodzi drożej :) Tynk gładki jest trudniejszy do wykonania i droższy od kornika czy baranka, dlatego pewnie mniej popularny.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 10:14:19
Lu,
ja też wielu rzeczy nie wiedziałam, ale budując dom, człowiek uczy się wszystkiego :D Pozdrawiam ciepło!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-17 15:22:16
:))
Tytak nie pucuj nie pucuj tylko pogadaj z nami;)))) a tak serio teściową pozdrów:) I bawcie sie dobrze:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 15:28:27
Edyś,
no wiesz, jak się całymi dniami siedzi na blogu, to kiedyś w końcu trzeba znaleźc jakiś dobry pretekst do tego, żeby chałupę posprzatac, a teściowa to chyba najlepszy argument, co nie ??? Dziękuję za pozdrowienia, przekażę! Masz ode mnie ochrzan - zobacz u siebie za co ;)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-17 15:51:00
aaa
która u was teraz godzina???:)))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 16:04:16
Edyś kochana
u nas jest zawsze godzina wcześniej niż u Was. W tym tygodniu zaczynam pracę o 17-stej, ale jeszcze szybciorem obiad muszę zjeśc i kawałek mam do szpitala, zatem niedługo trzeba wychodzic. Dziękuję za wpis o tralkach - bardzo dobra decyzja:)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-17 16:10:57
no własnie ...
tak mi sie wydawało:) kurcze to masz przerąbane z ta pracą na zmiany:/
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-17 16:15:01
Edyś,
ja pracuje tylko na wieczory - raz mam cały tydzień na 15.50-22.00, a drugi tydzień 17.00-22.30 :( I tak już 2,5 roku, a wcześniej prawie rok tylko na nocki. Marze już o normalnej pracy w ciągu dnia, ale teraz sytuacja nie jest tu najlepsza i trzeba się cieszyc z tego, co się ma. Buziaki, muszę spadac!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-01-17 16:28:35
:/
to co to za przesuniecie tylko o godzine? .. wiem wiem jak to jest nie usiebie .. człowiek cieszy sie ze ma za co za mieszkanie zapłacic i ma na zycie .. wiec całkowicie cie rozumiem:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-18 14:15:20
To prawda - przesunięcie o godzinę to tak, jakby go w ogóle nie było, prawda? Jeśli chodzi o pobyt tutaj, to musimy jeszcze trochę odłożyc na budowę - ale prawda jest taka, że odkłada się coraz mniej, aczkolwiek w Polsce można byłoby o czymś takim i tak pomarzyc - pamiętam szkolne zarobki, więc nie ma o czym mówic! Ciężko jest na obczyźnie, ale radośc ogromna, gdy z każdej wypłaty można coś na polskie konto przelac :D Buziaki, Edyś :)
odpowiedz
tereska  
Data dodania: 2011-01-18 16:48:25
ja takiej gładkiej elewacji nie widziałam, ale rzeczywiście pod względem utrzymania w czystości to musi być super :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-18 18:27:44
hello kasiula przyznam sie ze ja to sie w ogole nie znam na tych materialach o wszystko pytam sie tomasza on mi mowi ze my bedziemy mieli baranka ale ja mysle ze wszystkie techniki dobrze zrobione wyjda slicznie
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 01:54:29
Kasiu (Tereska)
takie gładkie elewacje można zobaczyc na starych kamienicach, jak się dowiedziałam, są mało popularne na domkach jednorodzinnych ze względu na dośc wysokie koszta :( Jeśli cena będzie zbyt wygórowana, to zrobimy "chudego" baranka :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 01:56:39
Madziu z Gammy,
a u nas jest odwrotnie - ja się tą całą budową bardziej interesuję niż Tomek i to on z reguły mnie o coś pyta, hi, hi :) Rozmowy z fachowcami dotyczące jakości wykonania i jego sposobu przeprowadzam ja, a Tomek ustala cenę, bo nie ma lepszego od niego w targowaniu się!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 11:52:07
u nas jest gładka elewacja, na klej jest zaciagnięty cekol i dotarły na gladko, a potem tylko pedzel w ruch i malowanko idzie szybciorkiem :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 12:37:26
to ty portki nosisz w tym zwiazku he he (żartuje) bo z reguly mezczyzni sie bardziej interesuja budowlanka.Ja to sie dopiero ucze na blogach ;-)Mnie to najbardziej interesuje dekorowanie wnetrz juz nie moge sie doczekac tego etapu;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 16:32:46
Madziula Opałkowa,
z nieba mi kobietko spadłaś! A już myślałam, że nikt takiej nie robił!!! Madziu, a czy to faktycznie wychodzi dużo drożej niż baranek?
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 16:36:56
Madziu z Gammy,
portki to może nie, hi, hi, ale budową zaczęłam się właśnie mocno interesowac, gdy założyłam bloga :) Dekorowania wnętrz to ja się też nie mogę doczekac!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-19 16:47:56
U nas elewacja gotowa.Co do ostatniego pytanka to chyba nie ma przeciwwskazań żeby zrobić tynk a dopiero po czasie zagruntować i malować tyle tylko że na pewno podniesie to koszty bo ekipa będzie musiała drugi raz przyjechać z rusztowaniem,rozkładać je ,zabezpieczać okna itd.
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-01-20 01:01:02
ależ się zaczytałam... a tu pierwsza na zegarze je też chcialam mieć gladką elewację, bo jakoś nie lubie tych wszytskich robakow i ssaków na ścianach... kurcze nie wiedziałam ze to jest droższe wydawało mi się że skoro 'takie nic' to powinno być tanie jak barszcz... a tu.... eh
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-01-20 08:33:12
U nas silikonowy, ale będziemy płacić razem z ociepleniem, więc nie wiem, ile za sam tynk.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 11:36:41
Tomku,
dziękuję za odpowiedź! Pewnie masz rację z tymi podwójnymi kosztami!
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 11:37:54
Sylwuś,
ja myślałam dokładnie tak samo jak TY!!!!! Właśnie Madzia mi wczoraj napisała, że ma gładką elewację, będę ją molestowała o to, by zdradziła cenę :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-20 11:38:40
Rysióweczko,
dziękuję - czasami trudno podac koszt czegoś, bo robi się to właśnie w pakiecie :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-21 11:58:21
Gładkie elewacje są przepiękne o ile tylko dobrze wykonane. Jak teraz sobie myślę o naszej ekipie od elewacji to jednak cieszę się, że nie robiliśmy gładkiej ani nawet baranka 1mm bo nie zrobiliby tego dobrze. Ale jak macie sprawdzoną ekipę to będzie prześlicznie.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-23 01:32:49
Aguś,
ekipę mamy bardzo dobrą, sprawdzoną, ale jeszcze nie rozmawialiśmy z nimi o gładkiej elewacji - wszystko będzie zależało od tego, ile sobie za nią zażyczą. Ta ekipa do najtańszych nie należy, ale z perspektywy czasu wiem, że na tynkach nie należy oszczędzac, my zapłaciliśmy o 2 zł więcej za metr niż inni nam proponowali, ale warto było! Agnieszko, fajnie, że wróciłaś - pewnie już się urządziłaś i rozpakowałaś, zaraz lecę do Ciebie, bo może pokazałaś nam swoje gniazdko :D
odpowiedz
radzia  
Data dodania: 2011-01-24 19:15:34
u nas identyczne kolory - pooglądaj sobie
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-25 14:23:02
Radziu,
wiem, wiem, dlatego bardzo często do Ciebie zaglądam, bo i gust podobny mamy :D Dzięki!
odpowiedz
koles2003
Data dodania: 2011-08-30 20:22:11
super gładki
Witam; przerobiłem temat od podszewki; wykonaliśmy elewację wentylowaną pokrytą płytami Knauf Aquapanel Outdoor na to poszły siatki, klej, itd. Całość została wyszpachowala na gładź przy użyciu Cekol 35. Na to poszla farba STO Lotos. Całość wygląda idealnie gładko. Jest tylko jedno ale pomijane we wszystkich katalogach i na zdjęciach reklamowych - mianowicie, przez jakieś 20-30 min zależnie od pory roku i kąta padania promieni słonecznych, na ścianach wschodniej, południowej i zachowniej nadchodzi godzina "0", w której widać wszytkie mikro-nierówności. Przez reszte dnia jest igła :)
odpowiedz
kasiaros
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 854557
Komentarzy: 7004
Obserwują: 235
On-line: 9
Wpisów: 284 Galeria zdjęć: 480
Projekt ANTAŁEK
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - pomorskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 lipiec
2009 czerwiec
2009 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67130
Liczba wpisów: 222807
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681135
Liczba osób online: 115
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy