Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

PROJEKT ANTAŁEK Z PRACOWNI ARCHETON - ZMIENIONY PRZEZ KASIĘ I TOMKA

wpisy na blogu

DYLEMAT

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-06-23
wyślij wiadomość

W związku z tym, że u nas na tapecie jest ostatnio temat tynków zewnętrznych, zaczynamy się z Tomkiem zastanawiac nad tym, czy warto dzielic te prace na 2 etapy, jak to początkowo planowaliśmy. Już wyjaśniam, o co chodzi blog budowlany - mojabudowa.pl:

- jesienią zakładaliśmy położyc gładki tynk zewnętrzny, natomiast po powrocie do kraju, a planujemy wrócic za 2 lata, pomalowac ten tynk białą farbą elewacyjną ...

Teraz jednak mamy dylemat - nasz fachowiec zażyczył sobie za wytynkowanie domu 35 zł/m2 (chyba miał na myśli zwykły tynk cementowo - wapienny).  Uważamy, że jest to wygórowana cena!!!

Za 2 lata inny fachowiec znowu będzie musiał rozkładac rusztowanie i policzy sobie z kolei  za malowanie domu - w ten sposób podwajamy koszt elewacji.

Cały czas baliśmy się tego, że biała elewacja szybko sie pobrudzi, dlatego chcieliśmy dom pomalowac na samym końcu - nie mamy dróg, wokół strasznie się kurzy z tych polnych dojazdów.

I teraz nie wiemy już, co zrobic blog budowlany - mojabudowa.pl........................

Są w sumie trzy rozwiązania:

1. Wytynkowac dom i zostawic malowanie białą farbą na koniec.

2. Wybrac paroprzepuszczalny tynk silikonowy - odporny na zabrudzenia i "samoczyszczący"  - od  razu w białym kolorze.

3. Darowac sobie tynkowanie i malowanie - przełożyc to na za 2 lata (kolejne lata odsłonięte pustaki).

 

Dodam, że cała elewacja ma byc docelowo biała, a wnęka na ganku i wysoki fundament obłożony grafitowym kamieniem lub ręcznie formowaną cegłą.

Kochani, jakie rozwiązanie wybralibyście, będąc na naszym miejscu?

Znowu proszę Was o pomoc blog budowlany - mojabudowa.pl    - powiem tylko tyle, że skłaniamy się oboje do tego, by wybrac wariant nr 2 blog budowlany - mojabudowa.pl.

 

14Komentarze
Data dodania: 2011-06-23 14:17:14
Ja wybrałabym wariant nr 2:)) Pierwszy odpada, bo tak jak napisałaś podwójny koszt(dwa razy płacicie za rusztowanie i robociznę ), trzeci tez odpada , bo pustaki po dwóch latach nie wiadomo jak przetrzymają warunki pogodowe(zima, ulewy,mrozy itd). Powodzenia!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 15:14:22
jak tak to przedstawiasz to zawsze wariant 2 jest najlepszy...
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-06-23 17:41:56
no 2 zdecydowanie, skoro niebrudzący i samoczyszczący to chyba nie ma problemu, bez sensu przepłacać a malowanie farbą to też chyba nie jest najlepszy pomysł, my ociepliliśmy i na wiosnę kładziemy kolor, jedna ekipa nam wyceniła całość rozbitą na II etapy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 19:57:07
Kasiu ,ja bym na waszym miejscu wybrała wariant drugi ,teraz zapłacicie wiecej ale sprawdzi się na lata,my mamy malowaną elewacje i po dwoch latach wyglada okropnie w przyszym roku bedziemy dom znowu malować.Teraz wybrałabym inną opcje ale u nas jest za późno.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 20:02:03
no Kasiula pewnie ze wariant 2;-)ps.czekam na telefon;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 22:16:33
Witaj Kasiu!! Ja też wybrałabym wariant 2 ;) Pozdrawiam ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 23:53:25
KOCHANI,
a więc jednak :) Jednogłośnie utwierdzacie nas w przekonaniu, że powinniśmy zrobic w tym roku elewację na gotowo!!! Zawsze myślałam, że jak zrobimy elewację zbyt szybko, to ona się pobrudzi, ale dzięki naszemu Bączkowi wiem, że tynk silikonowy jest naprawdę wytrzymały! Cóż, teraz musimy znaleźc fachowca, który za rozsądne pieniądze zrobi nam tę elewację :) Dziękuję Wam za pomoc!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 23:54:34
Madziula,
zadzwonię jutro ;) PS - nie mogę się doczekac soboty!!!
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-06-24 08:47:41
ja bym też poszła w rozwiązanie nr 2 nie będzie Wam się raczej chciało malować co kilka lat elewacji, wiem co moja mama ma w swoim domu :((( co kilka lat trzeba wszytsko odnawiać, a po wielu latach już nawet może i skrobać 'do żywego' farbę bo są miejca gdzie od grubości się juz łuszczyć zaczyna.... masakra...
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-24 11:48:17
Sylwuś,
po przeczytaniu Waszych komentarzy i lektury na temat tynków decydujemy się na wariant 2 :D Dobrze, że jednak zapytałam na blogu!!! Buziaki :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-06-27 08:19:34
My mamy silikonowy i jakiś czas temu upaprał mi się brudnym wężem do podlewania. Już teraz jest czysty, sam się umył :))
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-27 11:31:22
Rysióweczko,
to chyba jakiś czarodziejski tynk jest :D Coraz bardziej skłaniam się ku niemu! Dziękuję!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-06-29 22:04:39
a my odpuscilismy kłądzenie teynku ze względów finansowych .. wiem ze teraz po posianiu trawy jesli za rok bedziemy to robic a bedziemy ... to pewnie mi wszystko zabrudza i zababrzą:( ale cóż zrobic ... jak macie kaske to róbcie to od razu Kasiulek:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-30 00:21:59
Edyś,
tak to już jest - niestety - są Priorytety i priorytety, a wszystko rozgrywa się o kasę!
odpowiedz

ILE PŁACILIŚCIE ZA TYNKI ZEWNĘTRZNE???

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-06-21
wyślij wiadomość

Kochani, byc może uda nam się w tym roku zrobic tynk zewnętrzny - taki mamy plan, ale jak to z planami bywa - nie zawsze wychodzą!

W czasie naszego letniego pobytu w Polsce nie chcemy nic robic, bo jesteśmy po prostu zmęczeni brakiem urlopów !!!! Wstawimy jedynie łukowe okno i spróbujemy ruszyc sprawę kanalizy.

Jesienią nie planujemy już leciec do kraju, dlatego musimy znaleźc zaufaną ekipę tynkarską, która wykona tynki pod naszą nieobecnośc blog budowlany - mojabudowa.pl.

Za sprawdzoną ekipę, godną polecenia uważamy naszych fachowców od tynków wewnętrznych, ale szef tej ekipy ciężko zachorował i nie będzie mógł zrobic tej roboty na jesień.

Wiosną skorzystaliśmy z usług jego pracownika, który również kładł tynki wewnętrzne w Antałku - pan Stanisław obrabiał nasze okna. Z jego pracy byliśmy bardzo zadowolni, ale uważamy, że z ceną przesadził blog budowlany - mojabudowa.pl - to, że ktoś pracuje za granicą, nie oznacza, że może płacic 2 razy więcej!

Pan Stanisław życzy sobie 35 zł/m2  za zrobienie tynków zewnętrznych robionych na gładko - cena z materiałem. Wcześniej ekipa ta zrobiła nam tynki cementowo-wapienne w domu za     16 zł/m2 bez materiału.

Zastanawiam się, czy to nie za dużo jak na nasze województwo pomorskie - wiem, że ceny różnią się w zależności od regionu Polski.

Moi Drodzy Budowniczy - podajcie, proszę, Wasze ceny za tynki zewnętrzne - piszcie tylko czy jest to cena z materiałem, czy też za samą robociznę i w jakim województwie.

Co uważacie na temat ceny podanej przez naszego fachowca? Zupełnie nie wiem, jak się do tego odnieśc, a latem trzeba podpisac umowę!

Pozdrawiam ciepło z Krainy Deszczowców blog budowlany - mojabudowa.pl.            Kasia

****************************************************************************************************

KONIECZNIE MUSZĘ DOPISAC - U NAS NIE BĘDZIE OCIEPLENIA NA ZEWNĄTRZ - STYROPIAN MAMY W ŚRODKU MURU, WIĘC MATERIAŁ TO JEDYNIE ZAPRAWA TYNKARSKA KŁADZIONA BEZPOŚREDNIO NA PUSTAK  blog budowlany - mojabudowa.pl

28Komentarze
Data dodania: 2011-06-21 14:32:07
kasienko-no niestety kraina deszczowcow nas nie rozpieszcza-wczoraj poranek mielismy sloneczny a od 12 do wieczora padalo :( jezeli chodzi o tynki to daleka nam droga do nich wiec niestety nic nie podpowiem ale podpatrze u ciebie, zobacze co inni podpowiedza pozdrowionka
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 15:41:58
mazowsze
tynki wewnetrzna po znajomosci bez materialu 10zl a zewnatrz mamy pana umowionego po 16 z metra ale bez struktury i ze swoim materailem ze struktura lizy 25 zl. Material dzis przyszedl cena 3870 choc pewnie klei i siatke dokupywac bedziemy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 19:13:31
Hej Kasiu
Ja mam wycenę ocieplenia z tynkiem "na gotowo" 35 zł za robociznę. Materiał dostarczam we własnym zakresie. I też nie wiem, czy to dużo czy mało :(. Dopiero muszę zrobić rozeznanie - w urlopie ... Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 19:44:53
Kasiula, poruszylas bardzo wazny i dla mnie temat. Wlasnie jestesmy mniej wiecej na tym samym etapie. Orientowalam sie juz co i jak, dalam ogloszenia w necie i otrzymalam juz kilka wycen. Ale prosilam o cene ocieplenie razem z tynkami i struktura na gotowo. I tak np. od jednych dostalam cene 35 zl, ale bez materialu i tak samo jak marti nie wiem czy to duzo czy malo... A od innych dostawalam wyceny od 85-95zl z materialem... Pomoglam?
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 20:51:33
Skarbie jeżeli chodzi o tynki wewnętrzne to za cementowo wapienne płaciliśmy 11.5zł sama robocizna . Co do tynków zewnętrznych to nie pomogę !!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 23:42:11
kasik
kurcze bardzo chciałabym pomóc ale juz nie pamiętam ile dawaliśmy za zewnetrzne tynki ,ale za to za wewnętrzne bez materiału 14zł .wydaje mi się że to nie jest duża cena jaką dał ci ten pan ,z materiałem, na gotowo ?to bym chyba nie znalaza u nas na dolnym -śląsku .
odpowiedz
glx19a  
Data dodania: 2011-06-22 00:52:15
Kasiu a cena z materiałem to sam tyn czy też wchodzi do tego styropian kołki i te sprawy?
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-22 01:27:06
KOCHANI
dziękuję Wam za komentarze - zupełnie zapomniałam dodac, że my nie kładziemy już ocieplenia, bo styropian mamy wewnątrz pustaków. A zatem w naszym przypadku w grę wchodzi zrobienie samego tynku :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-22 09:58:37
wiesz co... na początku pomyślałam, ze to wcale nie dużo, bo nasza ekipa tyle właśnie chciała za robociznę przy domku. Ale oni kładli styropian i położenie styropianu też było w tej cenie więc nie do końca rozumiem dlaczego pan stanisław podał wam taką horendalną sumę... myślę, że powinien opuścić co najmniej 5-10 zł na metrze. Dlaczego tyle? Do nas ekipa przyszła w poniedziałek. robili elewację 6 dni obkładanie domu styropianem zajęło im niecałe 2 dni. czyli jedna trzecia całego czasu pracy. Od 35 zł to koszt około 12 zł. Uwzględniając dojazd, rusztowanie, uważam, że około 10 zł powinniście mniej zapłacić. Ale się rozpisałam;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-22 10:02:03
Kasiu, my ostatecznie zrobiliśmy tynki silikonowe ( te co się mniej brudzą, i są elastyczne, więc mniej pękają, odporne na grzyby i pleśnie i można je myć myjką ciśnieniową ) są najdroższe, ale to inwestycja na wiele lat. pozdrawiam ciepluko:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-22 11:52:28
Gosiu,
oj, kochana, bardzo mi pomogłaś tym wpisem!!!! Ja też uważam, że pan Stanisław chce z nas zedrzec :( Wyczuł sytuację i zaśpiewał taką cenę, a przecież - tak jak piszesz - nic poza tynkiem robic już nie musi!!!! Fajnie, że napisałaś, jakie tynki wybraliście, bo właśnie chciałam się Ciebie pytac :) Bardzo mi pomogłaś, za co pięknie dziękuję!!! Buziaki!
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2011-06-22 12:39:36
Kasiu my płacimy 35zł za metr/robocizna ale sytuację mamy taką samą jak Gosia Baczek w tej cenie jest też położenie styropianu. Wydaje mi się że twoja cena jest za wysoka.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-22 12:44:46
Bastki,
bardzo dziękuję za odpowiedź - nam też ta cena się nie spodobała, ale wolałam się upewnic, bo naprawdę nie byłam w temacie! Myślę jeszcze o tym, że pan Stasiu wlicza w tę cenę materiał, ale nie zapytałam, jaki rodzaj tynku ma zamiar zastosowac na naszym domu :(
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-22 13:41:54
nie ma*sprawy:)) buziaczki:*
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-22 13:53:37
Gosiu,
:)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 11:08:06
Bez styropianu to inna historia.w tej sytuacji cena rzeczywiscie jest wysoka. musicie się z nim potargować lub znaleźć godoś innego,powodzenia!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-23 12:05:40
Aguś,
i właśnie w związku z tym mamy dylemat :( Ach, ciekawe, czy facet zejdzie z ceny! Trzymaj kciuki :D
odpowiedz
kanka9
Data dodania: 2011-06-26 18:15:27
nie wiem czy pomogę ale napisze tak ;-) My budujemy domek w pomorskim i też mamy biały (hmm w zasadzie taki brudny biały, jasno szary ;-) ) i zdecydowaliśmy się na tynki silikonowo - silikatowe (podobno można czyścić itd więc może warto zainwestować- my jeszcze nie myliśmy ale mamy zamiar niedługo ;-) ) Płaciliśmy za ocieplenie zew 28złm2 do kleju a za tynk jak najgładszy czyli najdrobniejszy baranek 9złm2 (to wszystko bez materiału ) Więc chyba 35zł za sam tynk bez materiału to troche przegięcie ;-/
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-26 21:27:38
kanka9,
bardzo dziękuję za tę informację. Te 35 zł miało byc z materiałem, ale za tynk cementowo-wapienny, więc wiadomo, że materiał tani. Też nam się ta cena nie podobała, więc zrezygnowaliśmy!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-26 21:33:18
kanka9,
prowadzisz blog? Chciałabym zobaczyc Waszą elewację ;)
odpowiedz
kanka9
Data dodania: 2011-06-26 22:23:12
Niestety nie prowadze bloga, jakoś nie mogłąm się zabrać ;-) ale tu możesz zobaczyć elewacje https://picasaweb.google.com/lh/photo/sbLwDfyLUpyraIgUW_uC7y4MS3p04G1Pasx46aPAeKs?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/n--81ZaBQNXd-jSgts6c3i4MS3p04G1Pasx46aPAeKs?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/48elp84-0EB8CgrFOkWEaC4MS3p04G1Pasx46aPAeKs?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/aDl7QA05dlhxgCNTqsSAqi4MS3p04G1Pasx46aPAeKs?feat=directlink
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-26 22:51:09
Kanka,
jejku, ale masz piękną elewację!!!! Marzenie :D Szkoda, że nie prowadzisz bloga! Mam prośbę - czy mogłabyś mi jeszcze napisac, z jakiej firmy macie tynk i jaki kolor, ewentualnie numer. Z góry dziękuję :)
odpowiedz
kanka9
Data dodania: 2011-06-26 23:43:50
Dziękuje za miłe słowa ;-) Jeśli chciałabyś coś zobaczyć zawsze mogę podesłać foty ;-) Co do tynków mamy silikonowo-silikatowe firmy Weber kolor dobrze nie pamiętam ale zdaje się 610E tu masz kolory http://www.netweber.pl/produkty-elewacyjne/wybierz-najlepsze-rozwiazanie/palety-kolorow-i-struktur/kolornik-tynkow-oraz-farb-dostepnosc-dla-poszczegolnych-produktow/kolory-dostepne-dla-produktow-silikatowych-i-silikonowych.html
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-27 11:34:52
Kanka,
bardzo Ci dziękuję!!! Domek macie naprawdę śliczny, chętnie obejrzałabym zdjęcia w środku :) Napisz, gdzie się budujecie, może wcale nie tak daleko od nas i mogłabym Twój domek zobaczyc na żywo ;) Naprawdę gratuluję gustu! PS - podoba mi się też Wasza cegła! To jest mój adres mailowy, gdybyś chciała napisac na priv lub przesłac jakieś foty: kasiaros28@wp.pl Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję!!!!
odpowiedz
kanka9
Data dodania: 2011-06-27 16:26:40
Nie masz za co dziękować ;-) Wysłałam maila ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-28 12:37:40
Kanka,
obejrzałam wszystkie zdjęcia z zapartym tchem! Piękny masz domek, zarówno na zewnątrz, jak i w środku :) Wyślę do Ciebie maila ;)
odpowiedz
kanka9
Data dodania: 2011-06-28 13:54:45
Miło mi , że Ci się podoba u mnie ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-28 14:04:49
Kanka,
i to bardzo! Zaraz wysyłam do Ciebie maila - będziesz miło zaskoczona :)
odpowiedz

KRÓTKA WIZYTA W DOMU :D

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-06-19
wyślij wiadomość

W  ubiegłym tygodniu musiałam leciec do Polski - był to wypad nieplanowany, zaledwie kilkudniowy. W domu byłam jedynie przez pół godziny - zobaczyłam wstawione okno w piwnicy i poprawione okno w kuchni - faktycznie zostało podniesione o 2,5 cm, co w pełni mnie zadowala blog budowlany - mojabudowa.pl.

Pogoda w kraju była fantastyczna, nie to, co tutaj! Ale niedługo lecimy na nasz urlop, więc mam nadzieję, że za miesiąc też będzie pięknie, bo jestem spragniona słońca !!!!!!!!!!!

 

Wstawione okno w piwnicy:

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Podwyższone okno w kuchni:

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Antałek od frontu skąpany w promieniach słońca blog budowlany - mojabudowa.pl:

 

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Życzę wszystkim udanej niedzieli blog budowlany - mojabudowa.pl.

27Komentarze
Data dodania: 2011-06-19 14:13:13
Kasiu.....długo milczałaś....przyjeżdżajcie na ten urlop, może się osuszycie jak nasza ziemia, gdzie od dwóch miesięcy prawie konkretnego deszczu nie było....nasiąkniecie budową i pryśniecie wiadomościami jak deszczownica :)))))) Pozdrawiam ciepło :)))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-19 14:13:25
No to wspaniale jak mogłaś odwiedzić swojego Antałka :)a z okienkami wygląda naprawdę pięknie.:) Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-19 15:04:47
Ale Tobie to dobrze !!!! :-) Ja tez z córą lecę w czwartek na dwa tygodnie i mam nadzieję że pogoda nam dopisze !!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-19 15:32:42
no dobry i taki krotki wypad;-) ja tez jestem spragniona slonca jeszcze pare dni i 6 lipca lecimy na 3 tygodnie!!jak ja nie moge sie doczekac ;-)buziole i pozdrawiam
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-06-19 21:54:29
krótki długi nie ważne.... ważne że choć przez chwilę u siebie domek w słońcu cudny i taki piękny porządek wszędzie.... dobrze że nie widzisz naszej działki :DD
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-19 22:16:32
Kasia póki jesteś zagranicą to kupuj dodatki, bo u nas strasznie trzeba sie naszukać, żeby coś znależć, naszukać w internecie, bo w sklepach mmmmm nic cielawago:( Antałek w promieniach słońca pięknie sie reprezentuje!!:))
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-19 22:27:08
Ale fajnie ,że mogłaś choć przez chwilkę być u siebie w domciu i sprawdzić,czy okna dobrze wstawione:)) Kasieńko już co raz bliżej i znowu urlop na budowie:)) Buziole!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 09:16:14
KASIULKA dalam dzisiaj wpis prosze wejdz do mnie i napisz co myslisz dzieki
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 10:46:58
no to juz wiem kto nam ten chłodek przywióżł :))))) fajnie że doglądnęłas poprawek.... okienka fajne....
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2011-06-20 13:48:01
Kasia się odezwała? a ja myślałam że ją zmywarka pochłonęła a ona w domciu była. Pozdrawiam się serdecznie i nich czas ci szybciutko leci, żebyś już mogła w tym swoim domku chociaż pozamiatać a nie tylko oglądać i oglądać hahahahaaaa :) buźka
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 14:58:18
Szyszuniu Izuniu,
to prawda, że długo mnie nie było, ale nie miałam o czym pisac, a przede wszystkim brakło mi czasu! Ten wypad do kraju był nieplanowany, ale ucieszyłam się, że mogłam zobaczyc domek choc przez chwilkę! Za słońcem bardzo tęsknię, ponieważ u nas w tym roku w ogóle nie ma lata - wciąż pada i wieje - koszmar :( Ja też ślę gorące pozdrowienia :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 14:59:20
Gwiazdkowicze,
dziękuję! Mnie też się bardzo podoba - jak dojdzie okno łukowe i z czasem elewacja, to myślę, że powinno wygladac całkiem ładnie!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:00:49
Marta,
do czwartku już niedługo!!! Na pewno będziecie miec fantastyczna pogodę! Po powrocie pochwal się zdjęciami! Udanego i owocnego pobytu w kraju :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:02:18
Madziula,
teraz doczytałam, że lecicie 6 lipca - super! I to na 3 tygodnie - zazdroszczę! Napiszę do Ciebie ;) Buzia!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:03:06
Sylwuś,
dziękuję za miłe słowa - porządek zawdzięczam swojej ciężkiej pracy ;) Buziaki!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:05:23
Ulka,
wiem, wiem, wiem, na punkcie tutejszych dodatków mam bzika!!! Upatrzyłam sobie ostatnio tapetę w pasy w next home, bardzo podobna do Twojej, ale ma 3 kolory - chyba ją kupię, choc nie wiem jeszcze, do którego pomieszczenia, hi, hi, hi! Bardzo podoba mi się Twój styl - myślę, że u mnie będzie podobnie, choc może trochę pomieszam styl angielski z nowoczesnym ;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:06:16
Gabrysiu,
oj, tak, do urlopu zostało niewiele czasu :) Nie mogę się doczekac, bo wtedy wstawiamy nasze okno łukowe :) Buziaki!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:07:27
Beatko,
mam nadzieję, że chłodek przywiozłam tylko na chwilkę! U nas masakra z pogodą w tym roku :(
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-20 15:09:27
Bastki,
ha, ha - dobre z tą zmywarką! Nie miałam czasu, ale w sobotę było zakończenia roku szkolnego i znów mogę tu zaglądac ;) Krótka wizyta w domu wystarczyła na stwierdzenia faktu, że znowu latem czeka mnie zamiatanie i sprzątnie w domu i wokół niego! Sama przyjemnośc :D
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-20 21:16:31
weszłam dopiero dziś.. a tak czekałam na twój wpis.. a to wszystko dlatego, że cały weekend spędziłam na budowie:) dlaczego podwyższaliście okno? ze względu na parapet?
odpowiedz
tereska  
Data dodania: 2011-06-21 11:31:23
w tych promieniach słońca Antałek jest taki dostojny :)) fajnie, że miałaś okazję odwiedzić domek i przy okazji była piękna pogoda, bo teraz jest troszkę chłodniej, przynajmniej tu u mnie :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 12:56:01
Gosiu,
tak myślałam, że walczysz na budowie! Zaraz do Ciebie zajrzę, może już jest wpis :) Okno w kuchni kazaliśmy podnieśc maksymalnie ze względu na wysokośc szafek stojących i blat - marzy mi się gruby, co najmniej 4 cm, tamta wysokośc mi nie odpowiadała, bo blat musiałby byc o wiele cieńszy :( Teraz jest super!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 12:57:49
Kasiu (Tereska)
dziękuję za miłe słowa - myślę, że jak dojdzie okno łukowe i elewacja, o jakiej marzę, ten mały domek będzie wyglądał całkiem nieźle! Kasiu - upał na pewno do was wróci, a prawda jest taka, że przy zbyt wysokich temperaturach człowiek 2 razy szybciej się męczy ;) Pozdrawiam ciepło!
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-06-21 13:19:32
ciesze sie, że poprawili to okno! teraz juz bedzie ok :) do przeczytania wkrótce! :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-21 13:33:10
Ula,
ja też się cieszę! Wolę szafki wyższe i do tego gruby blat! Wiem, ze przez te poprawkę okno nie jest obrobione, ale cóż - coś za coś! Pozdrawiam ciepło!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-06-29 22:06:16
Przepiekny chłopak wam wyrósł;D
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-30 00:24:09
Edyś,
prawda? :D
odpowiedz

ZMYWARKOWY PROBLEM :(

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-06-06
wyślij wiadomość

Kochani, dziś to się już wkurzyłam na maxa na "moją" zmywarkę! Rok temu właściciel domu kupił nam nowiutką maszynę, bo stara się zepsuła.  Jest to Zanussi Tempoline.

Problem polega na tym, że ona źle myje naczynia - tzn. te ułożone na dole są umyte dobrze, ale masakra jest z naczyniami ułożonymi na górze blog budowlany - mojabudowa.pl - prawie zawsze muszę je poprawiac i myc ręcznie!!!   W Irlandii woda jest za darmo, więc tracę jedynie prąd i własną podwójną pracę, ale w  Polsce za wodę płaci się niemałe pieniadze i moj Tomek już marudzi, że zmywarce w domu podziękuje blog budowlany - mojabudowa.pl..................

Używam dobrych kostek do mycia - firmy Finish, opłukuję naczynia przed włożeniem, zresztą kubki i szklanki wcale nie są brudne, gdy je wkładam, a po wyjęciu ze zmywarki  znajduję w środku brud z dolnych naczyń czy niewypłukany proszek z kostki - załamka!  Najgorzej jest ze szklankami i lampkami do wina - te zawsze muszę umyc pod bieżącą wodą!

Z reguły nastawiam naczynia na program eko - 50 stopni, mycie wraz z suszeniem trwa ok. półtorej godziny.

Czy ma ktoś z Was takie problemy ze swoimi zmywarkami? Czy może coś źle robię? Jakie zmywarki polecacie - nie chciałabym kupic sobie badziewia do domu!

A tak wygląda ta nieszczęsna zmywarka - może ktoś z Was ją użytkuje i wcale nie ma takich problemów jak ja?

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

 *******************************************************************************************************************************************************

Zastosowałam to, co mi poradziliście - przede wszystkim umyłam pustą zmywarkę specjalnym środkiem do czyszczenia zmywarek, wsypałam więcej soli i kupiłam nabłyszczacz.

Niestety, program Eko 50 stopni nie bardzo sprawdza się w tej zmywarce, więc myję naczynia w 65 stopniach -  efekt jest lepszy, ale mimo to wolałabym, żeby szklanki i kieliszki ładniej błyszczały, a tu wciąż widac jakiś taki dziwny biały nalot blog budowlany - mojabudowa.pl.

Wiele osób chwali zmywarkę firmy Bosh - pewnie taką kupimy do naszego domku. Nikomu natomiast nie polecam zmywarki firmy Zanussi / Elektrolux.

Dziękuję Wam za pomoc w kwestii zmywarkowj blog budowlany - mojabudowa.pl.

 

35Komentarze
bilbo2  
Data dodania: 2011-06-06 12:31:38
Ja wiem jedno, kostki Finisch są do d...., są przereklamowane i to one żle myją, nie rozpuszczają sie do końca. Szczerze, lepsze od Finischa jak dla mnie sa nasze polskie Ludwiki :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:39:26
Kasiu ja osobiście używam proszku do zmywarki, bardziej wydajny i wydaje mi się, że lepiej myje. Jednak jak zauważę, że jakieś mycie jest do d... co rzadko się zdarza kupuje specjalny środek w żelu calgonitu do czyszczenia, puszczam puste pranie, wyczyści całą zmywarkę i problem znika
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:41:10
Cześć Kacha dawno tu nie byłem bo jak widzisz nawet swojego bloga nie mam czasu uzupełniać.My jeszcze zmywarki się nie dorobiliśmy ale teściowa ma chyba whirlpoola i nawet mega ful załadowany zmywa wszystko elegancko a kostki to ładuje te które są w promocji ;).A z tego co mi wiadomo to ciężko będzie ci zużyć mniej wody myjąc ręcznie niż zużywa zmywarka.Więc posiadanie zmywarki jest raczej oszczędzaniem wody-i czasu oczywiście heh.
odpowiedz
marks  
Data dodania: 2011-06-06 12:42:34
A może ta zmywara jest po prostu zepsuta? Rozumiem, że pod tym górnym koszem też jest śmigło z którego wylatuje do góry woda i myje górny kosz...więc może tam jest coś przytkane. Bo to nie możlwie, żeby normą było, że brud z dolnych naczyń znajduje się na górnych, jakby właśnie to śmigło zawodziło...Moja mama i teściowa mają Whirlpoola i generalnie nie ma na co narzekać, ja do domku też sobie kupię ta markę, teraz mam Masercooka i średnio mi odpowiada układ wewnątrz, Whirpooolowski bardziej mi pasuje, ale to już wiadomo rzecz gustu.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:44:09
Bilbo 2,
wiesz co, chyba masz rację - na szklankach i lampkach najlepiej widac, że proszek jest nierozpuszczony, bo osadza się na naczyniach - nie wiem tylko, czy jest to problem kostki, czy też zmywarki. Niestety, mieszkam w Irlandii i naszych Ludwików chyba tu nie dostanę, chyba że w polskim sklepie - muszę sprawdzic ;) Dziękuję za radę!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:45:32
Szyszuniu Izuniu,
muszę koniecznie tak zrobic - rozejrzę się za tym calgonem i wyczyszczę zmywarkę ;) Czy to jest calgon specjalny do zmywarek?
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:48:47
Tomku,
oj, dawno Cię nie było, dawno! Ale rozumiem - jak zwykle jesteś zapracowany :D Ja zawsze byłam za zmywarka, jest to naprawdę supersprawa, ale powiem Ci, że jak mój mąż widzi to, że wszystkie kubki i szklanki muszę po takiej zmywarce domywac, to ciągle mówi: "no i po co nam ta zmywarka?" Mówisz, że Whirpool jest dobry i wcale nie musi miec drogich kostek - muszę to sprawdzic! Dzięki za odwiedziny :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:51:20
Marks,
a więc już druga osoba chwali Whirpoola! Tak, to raczej jest niemożliwe, żeby tak często zmywarka nie domywała górnych naczyń! Poproszę męża, by sprawdził to śmigło, a przede wszystkim zastosuję się do rady Szyszuni i przeczyszczę maszynę! Dziękuję!!!
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-06-06 13:28:10
o kurcze! u nas jeszcze nie ma zmywarki, ale rodzice i znajomi maja i nie słyszałam by narzekali. skoro widac slady rposzku z kostki, to z tymi kostkami cos musi byc nie tak! mam nadzieje, ze uda Ci sie rozwiazac problem!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 13:37:33
czesc
A to jeszcze raz ja, teraz to naprawde tobie nie pomoge, na temat zmywarek to wiem tylko ze sa heheheeh. Nigdy nie uzywalem tutaj nie mamy, w kraju tez nie. Dziekuje za odwiedziny u mnie, za wpis. Tak mamy w Cavan szkole polska, ale nie powiem ci o szczegolach, bo moje dzieciaki sa w kraju. Pozdrawiam i mielgo dnia.
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2011-06-06 13:57:17
Kasiu, w obecnym mieszkaniu mam zmywarkę mastercook i pracuje bez zarzutu już parę lat, używam tych samych tabletek co ty i dodatkowo co jakiś czas stosuję płyn finisch do mycia zmywarek. Czasami jak coś nie jest idealnie czyste (bardzo rzadko) to znaczy że filtr zatkał się jakimiś resztkami, wiec go oczyszczam i nie ma problemu. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 14:18:48
Ulka,
sama już nie wiem, czy to problem z kostką, czy może ze zmywarką. Nawet już nic nie mówię Tomkowi, ale sama jestem wkurzona! Po co mi taka zmywarka?
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 15:00:47
Kasiu spróbuj zmienić kostki może to pomoże !!!
odpowiedz
zetka78  
Data dodania: 2011-06-06 15:20:37
Myślę, że to kwestia zwymarki. My też jak do tej pory mieliśmy w Irlandii dwie różne zmywarki. Pierwsza nie domywała prawie w ogóle, a na szklankach zawsze były białe mazy. Natomiast za drugim razem mieliśmy zmywarkę Bosch, z którą nie było takich takich problemów. W obydwuch przypadkach używaliśmy kostek, soli oraz płynu nabłyszczającego Finish.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 16:10:59
Dąbrówka,
he, he, no widzisz, ja się też za bardzo nie znam na zmywarkach - kupił nam nasz landlord, bo się stara zepsuła i jest :) Fajna sprawa, byle by tylko dobrze myła! Musze ją chyba porządnie przeczyścic, bo może jest brudna, choc na zewnątrz tego nie widac! Myślałam, że Ty z całą rodzinką siedzisz w Irlandii, a tu piszesz, że dzieci w kraju - musi byc Ci naprawdę ciężko!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 18:22:26
nie jest...
Cos ty ja sam tu jestem od kilku lat, dzieci mam duze, i trudno bylo by im sie tu zaklimatyzowac. Wiesz jak jest, za duze do szkoly na nowe warunki i za male zeby isc do pracy. Starsza konczy liceum, a mlodsza gimnazjum. A nie jest tak zle, do pracy mam blisko chata za free i rzucam sie w wir pracy. Czesto jezdze do kraju na kilka dni i jeszcze troche i wracam na stale. W kraju nie stac by nas bylo na dom, samochod, wczasy, itd. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 20:56:19
kiedyś byłam kupcem zabudowy w znanej w Polsce sieci AGD. Mam ten sam problem z niedomywaniem w jednym z "niższych" modeli candy (otrzymanym "po promocji") Znajomym wybrałam siemensa srv..i jest super, nie ma tego problemu, do domu też taką kupię).Częste czyszczenie (ja używam domol'a z rosmanna) i uzupełnianie zasobnika z solą znacznie poprawia efekty zmywania. Nie bez znaczenia ma również kształt mytych naczyń, im bardziej nieregularne i "zdobione" szklanki, kieliszki tym więcej pozostających na nich resztek.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-07 06:42:16
Kasieńko, miałam zmywarkę Zanussi w poprzednim domku i problem niedomytych naczyń też się zdarzał. Teraz mam Siemensa i nie mam takich przebojów, więc może oprócz nierozpuszczonych tabletek to również kwestia sprzętu?
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-07 10:15:41
w kwestii zmywarki
Kasieńko. Miałam przez 11 lat zwyklutką taką sobie Ardo, używałam tanich kosteczek z Lidla i zmywało jak burza. Fakt, że po 11 latach siadła i wyrzuciliśmy... ale miała już prawo, zważywszy, że starszawa już nieco była, niezbyt firmowa, więc miała prawo. Dosłownie kilka dni temu rozmawiałam w sprawie zmywarki z panem, który nam pralkę naprawiał /też wysiadła, ale udało się usprawnić/. I ten pan mówił mi, że jakbym kupowała zmywarkę to tylko Boscha /przy czym lodówkę i pralkę tej firmy, nie wiedzieć czemu odradzał...hmmmm/. ucieszyłam się, bo akurat Boscha sobie upatrzyłam. Jeżeli te moje dywagacje w czymś pomogły, to z góry zakładam, że się cieszę. pozdrowionka!
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-06-07 13:14:45
Kasiulek :)
ja mam Boscha:) Jestem mega zadowolona:) Jest cichutka i pieknie zmywa:) Można regulowac stan nabłyszczacza i jesli zobaczysz że naczynia wychodzą białe to wystarczy zwiekszyc dozownik własnie nabłyszczacza i jest pieknie i czysto:)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-06-07 13:16:39
Pozdrawiam cie serdecznie z naszej mega cichej wsi:))))))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-07 21:37:18
ja mam whirpoola i jestem zachwycona działa bez zarzutu już 9 lat a kostki wkładam jakie mi wpadną w ręce, myję przewaznie na 60 stopni...
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-08 00:44:19
KOCHANI,
wszystkim Wam bardzo dziękuję za rady! dziś znowu wyjęłam niedomyte naczynia, a na szklankach jest taki dziwny biały nalot - w ogóle nie mają one połysku z reklamy Finisha! Muszę zatem wyczyścic zmywarkę, kupic inne tabletki, uzupełnic sól i wtedy zobaczę, jakie będą efekty! Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję! PS - do domu na pewno nie kupię zmywarki firmy Zanussi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-09 11:42:56
kurka blaszka ja mam ten sam problem dlatego w ogole nie uzywam zmywarki bo bez sensu jak jeszcze mam je domywac i tez tabletki finish i rozne i to samo a firma elektrolux ;-((do tego stopnia sie zniechecilam ze nie wiem czy w domku bede chciala miec jakos wole recznie na biezaco
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-09 15:02:28
Madziula,
ja też się zniechęciłam :( Wczoraj włożyłam inną tabletkę, taką dunnsową, najtańszą St. Bernarda, ale temperaturę ustawiłam na 65 stopni. Naczynia są domyte, ale proszek nie został zupełnie rozpuszczony na górze:( Muszę jeszcze kupic sól i nabłyszczacz i wtedy zobaczę efekt. A czy Zanussi to nie to samo co Elektolux? Muszę sprawdzic!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-11 11:49:23
heh kasia a skad ty to wiedzialas?faktycznie sprawdzilam i to z tej samej firmy jest no to juz wiem w czym jest problem ta zmywarka jest do d....nie wiem czy tu w Irlandii nie znaja innych firm ciekawe czy to czasem nie najtansza jakas;-(
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2011-06-12 13:23:13
Mieliśmy Whirpoola, teraz mamy Aristona. Zmywarka to super rzecz. U nas tylko wtedy zdarzały się problemy, jeżeli zawalony był filtr lub trzeba było użyć płynu do mycia zmywarek. Normalnie działają bez zarzutu.
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-06-15 12:37:55
a ja zakupiałam do domku boscha i powiem Ci Kasia, że tak się z nią zaprzyjaźniłam, że wiele rzeczy mogłabym wurzucić z domu ale zmywary nigdy !!!!:)))) myje pieknie, no uwielbiam ją :))) póki co (wprawdzie działa niewiele ponad 2 miesiące) zmywa rewelacyjnie, wszytsko jest czyściutkie, pachnące, błyszczące..... a ja leżę na kanapie :)))))
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-15 14:35:51
Madziula,
nie pamiętam już skąd to wiedziałam, ale kiedyś obiło mi się o uszy ;) Jedno wiem na pewno = w domu n ie będzie ani elektroluxa, ani zanussi ;) Pozdrawiam ciepło!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-15 14:37:40
Rysióweczko,
to chyba już wiem, że u nas problem jest ze zmywarką! Będę musiała dobrze wybrac zmywarkę do domku :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-15 14:38:53
Sylwuś,
Bosh to bardzo dobra firma, wiele osób chwali zmywarkę tej właśnie firmy i chyba ja też taką wybiorę! Dziękuję za radę - też chcę leżec na kanapie i wyjmowac czyściutkie naczynia! Buziaki!
odpowiedz
tereska  
Data dodania: 2011-06-15 20:46:48
Kasiu i jak tam?? Zmywarkowy problem już rozwiązany ??
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-16 08:09:03
Kasiu napisz proszę o swoim wyjeździe, bo mam już motylki w brzuchu z ciekawości;)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-16 23:06:23
Kasiu,
wczoraj wyczyscilam zmywarke specjalnym plynem, dodoalam wiecej soli - jak tylko nazbieram naczynia, to sprawdze. Wydaje mi sie, ze bede myla je w wyzszej niz dotad temperaturze. Kupilam tez nablyszczacz - dam znac, czy jest poprawa! Pozdrawiam cieplo!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-16 23:08:32
GOSIU,
mam urwanie glowy w zwiazku z zakonczeniem roku, wiec pewnie dopiero w niedziele uda mi sie cos napisac. W Polsce bylam tylko 3 dni - byl to wypad nieplanowany i niezwiazany z budowa. Udalo mi sie jedynie zobaczyc nowe okno w piwnicy :) Za to u Ciebie fantastycznie!!! Buziaki!!!
odpowiedz

OGRZEWANIE GAZOWE - PROSZĘ O POMOC!

Blog:  kasiaros
Data dodania: 2011-06-03
wyślij wiadomość

Coraz częściej zastanawiamy się nad tym, czy aby nie zdecydowac się na ogrzewanie gazowe.

Nie zagłębiałam się jeszcze w temat, bo ostatnio czasu mam niewiele, więc proszę Was o pomoc.

Mam kilka pytań - otóż - pytanie podstawowe - ile płaciliście za przyłącz gazu?

Czy jest na blogu  ktoś, kto ogrzewa swój dom w ten sposób i mógłby na przykład napisac,

ile kosztowało ogrzanie domu w sezonie zimowym?

Poza tym wszelkie rady i wskazówki w tej kwestii są mile widziane - opinie na temat tego ogrzewania, kosztów, pieców itp.

Na koniec dodam, że ogrzewanie gazowe nie byłoby  jedynym źródłem ciepła w naszym domu - w razie czego zabezpieczylibyśmy się i nastawili również na jakieś ekologiczne ogrzewanie typu słoma, pellety czy inne wynalazki  blog budowlany - mojabudowa.pl.

Dom nasz ma ok. 115 m2 powierzchni mieszkalnej plus piwnica, będzie rekuperator i solary.

 

Z góry dziękuję za pomoc blog budowlany - mojabudowa.pl.               Kasia

22Komentarze
msz-n  
Data dodania: 2011-06-03 08:50:01
Kasiu, sprawdź, czy Wasze kominy nadają się do gazu. Dobrze kombinujesz, sprawdzając ceny... Nie jest to najtańszy patent na ogrzewanie... Nie wgłębialiśmy się w temat, ale mogę dorzucić tylko, jak takie ogrzewanie sprawdza się u nas w bloku. Nie mamy sieciowego gazu, więc stawki też inne. Mamy butle. Każdy blok 1 wielki zbiornik - taką trumnę trochę, bo prysypane ziemią wyglądają jak 3 wielkie groby... Ogrzewanie tym cholerstwem 74m2 zwiększa nam czynsz z 450 do 780 w sezonie. Tym razem nie mamy jeszcze końcowego rozliczenia, ale w ub. roku dodatkowo musieliśmy po sezonie wyrównywać na kwotę 1800. Więc mało to nie jest :-(
odpowiedz
bilbo2  
Data dodania: 2011-06-03 09:02:49
my będziemy dom ogrzewać gazem. Kosztoało nas to dużo zachodu (prawie 2 lata) zanim gazownia nam wyraziła zgodę na przyłącz, gdyż 200 m jest dla nich nieekonomiczne i po długich bataliach pokrywamy sami koszty montażu ( 5 tyś). Ogólnir płaci sie tylko ryczałt za przyłącz. Gaz jest na pewno wygodny, ale i przy nowych piecach i stałym dostępie gazu wcale nie wynosi tak bardzo dużo. Poczytaj u Rysiowej, ona pisała jakie rachunki płaciła w zimie ogrzewając dom.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-03 09:41:39
my zrezygnowaliśmy z gazowego ogrzewania ze względu na koszty. Mamy prównanie z rodzicami, którzy mają gazówkę i centralne. Teraz jak była tka ostra zima, to rachunek za gaz przyszedł masakryczny, a zimno było w domku. Ojciec woli kupić miał, rodzicom ychodzi taniej i cieplutko jest w domu.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-03 11:13:50
gazowe
znajoimi w 2 letnim domku pow 125m w zime placili ok 500 zl i nie posiadaja innego zamiennika. inni przy domy 20 letnim ok 1000 tez bedziemy miec gazowe i zastanawiam sie jak to bedzie
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2011-06-03 13:39:53
Kasiu, u nas jest gaz i płaszcz wodny. po powrocie do domu sprawdze ile płaciłam za przyłacz, bo nie pamietam. rachunki tez podsumuje, wiec napisze co i jak :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-03 15:03:27
My dokładnie takie ogrzewanie jak Ula będziemy mieli :)) Rozmawiałam z panem ,który ma dom 200m2 i w okresie zimowym płacił 500 zł za gaz , ma też solary ale nie jest z nich zadowolony i gdyby mógł to by z nich w ogóle zrezygnował. On zamierza teraz kupić działkę koło nas i budować się drugi raz i nie zamierza rezygnować z ogrzewania gazowego, bo jest wygoda i ciepełko, z solarów rezygnuje:)) Pozdrawiam Gabi!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-03 20:07:34
Kasiu ja bym jednak na twoim miejscu zdecydowała się na tradycyjny piec gdzie spalisz wszystko .W dzisiejszych czasach kiedy ceny wszystkiego idą cały czas w górę i nasz rosyjski dostawca ciągle ma jakieś ale tak będzie może nie wygodniej ale na pewno bezpieczniej !!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-04 08:29:43
oj nie pomogę nic u nas zrobili przetarg na gaz i za mało chętnych było i nie będą ciągnąć.... a ja bym chciała... ale nie chcę z butli więc wstawiam piec i czekam na następny przetarg....
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2011-06-04 13:19:23
ja się na tym za bardzo nie znam, mam jednak znajomych, którzy kilka lat temu dom ogrzewali gazem, temperatura u nich była ok 21 st więc jak dla mnie zimno :))) a przy mrozie -20 i więcej stopni rachunki były masakrycznie wysokie, ale co fakt to fakt w kotłowni można było jesć z podłogi było tak czyściutko a piecyk przyjemnie mruczał kiedy się załączał.... trudne to wybory.... jest wygodnie ale z pewnością dużo więcej kosztuje.... gaz już jest drogi, a raczej nie zapowiada się że będzie inaczej.... no i sezony grzewcze w naszym kraju zaczynają być coraz dłuższe .... często trzeba już zaczynać palić we wrześniu a kończyć dopiero w maju....
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-04 14:46:16
hi hi romka 21 to dla mnie upal he he teraz tu w Irlandii mamy 18-19 w domku. My zdecydowanie bedziemy miec gazowe i plaszcz wodny, uwazam ze to najlepsze wjscie tu tez mamy gaz i jestem mega zadowolona fakt zarobki inne ale jesli sie domek dobrze ociepli, uszczelni okna itp to naprawde sie oplaca no i to zalezy czy ktos jest zmarzluchem dla jedneego wystarczy 20 stopni dla drugiego 24 my nalezymy do tych pierwszych na szczescie;-)))uwazam ze to dobry pomysl Kasiula i pewnie mniej problemowy i znacznie wygodniejszy
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-04 21:09:27
Do Wszystkich
Kochani, bardzo dziękuję Wam za wszystkie opinie. Sami już nie wiemy, co wybrac, dlatego warto posłuchac innych. Faktem jest, że dom mamy ciepły - tzn. grube mury, ciepłe, trzyszybowe okna, do tego nie będziemy też oszczędzac na ogrzewaniu poddasza. Będzie reku, plus DGP, dom jest stosunkowo mały, bo tylko trochę ponad 100 m2 powierzchni mieszkalnej. Obecnie mamy gaz (tu, w Irlandii), tak jak Madzia pisze - megakomfortowe rozwiązanie. My też nie lubimy upałów - 21 stopni to już jest dla nas za ciepło!!!! Ale z drugiej strony - w Irlandii gaz jest najtańszym sposobem ogrzewania domu, są tu kilkukrotnie wyższe zarobki i nie ma tak długich i ostrych zim! Dlatego wciąż się zastanawiamy! Przyjaciółka ma piec na eko groszek i wcale nie jest to najtańszy sposób ogrzania domu, bo eko groszek wciąż drożeje, a do tego, jak się trafi na zły jakościowo, to porażka! Najbardziej odpowiadałby nam piec na ekologiczne paliwo - mamy pole, z którego byłaby darmowa słoma, ale te piece nie są jeszcze dopracowane :( Na korzyśc gazu dochodzi jeszcze to, że nikogo nie musielibyśmy prosic o podkładanie do pieca w czasie naszego pobytu za granicą! Kurcze, twardy orzech do zgryzienia!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-05 23:40:47
Kasiu, widze, ze jestem bardzo zacofana z czytaniem Twojego bloga, ale to z braku czasu i ciazowego zmeczenia.Po poerwsze gratuluje nowej pracy, bardzo sie ciesze, ze bedziesz robic to co kochasz. Odnosnie gazu, nie wiem jakie sa ceny gazu, z pewnoscia nie jest to tani rodzaj ogrzewani,ale groszek czy mial tez tani nie jest, a przy gazie jest duza wygoda, sama wiesz. Zreszta po przeczytaniu niektorych komentarzy, nie zgadzam sie aby mozna bylo porownywac dom stary, z nowym, gdzie rozwiazania techniczne sa calkiem inne a i piece sa najwyzszej jakosci. Jezeli dom jest dobrze odizolowany, mozliwe ze rachunki beda troszke wieksze od tych za mial i ekogroszek, ale za wygode trzeba placic. My zakladamy piec gazowy jednokondensacyjny czy jakos tak.Kosztuje prawie 9000 zl, wiec chyba nie spala gazu tyle ile dawno temu moich rodzicow 20 lat temu. Do tego tak jak Wy, w przyszlym roku bedziemy go zakladac i bedziemy minimalnie ogrzewac dom przez cala zime, zeby do mnie niszczal. Ciekawa jestem Waszego wyboru. Gratulacje jeszcze raz.Pozdrawiam(y) ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 01:26:38
Moniś,
no właśnie zapomniałam Ciebie zapytać, jak się czujesz! Zmęczenie w czasie ciąży to normalna rzecz - zresztą, ja w ciąży nie jestem, a ciągle ostatnio jakaś taka zmęczona chodzę! Moniś, naprawdę nie wiem, jaką decyzję podejmiemy w sprawie ogrzewania - nie ukrywam, że w naszym wypadku gaz byłby najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem, choć faktycznie nie najtańszym. Zobaczymy :) Z pracy w szkole cieszę się bardzo - dziś już jestem po rozmowie z dyrektorką - od września mam swoje klasy w niedziele :) Mogłam wybrac cały weekend, ale wtedy pracowałabym 7 dni w tygodniu i nie miałabym w ogóle czasu dla rodzinki, a tego nie chcę! Kochana, fajnie, że mimo zmęczenia, wpadłaś do mnie z odwiedzinami :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 11:50:54
Witaj Kasia.
W bank holiday mowie zobacze co u znajomych, bo tak w normalne dni to prawie nie ma czasu. W sprawie ogrzewania gazowego nie pomoge ci za duzo, bo nie zakladalem gazu. Choc pracowalem w cieplowni to mam swoje zdanie na ten rodzaj ogrzewania. Ile jest wypowiedzi na ten temat to wiesz i dobrych i zlych, pewnie ze dobrze jest miec takie ogrzewanie tylko chyba koszta sa duze. Powiem co jeszcze jesli chodzi o gaz, ze nie nastawiaj sie tylko na ten rodzaj ogrzewania. Gratuluje nowej pracki, tu teraz coraz trudniej znalesc cos ciekawego, i wogole z praca, pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 12:04:44
Dąbrówka,
o tak - uwielbiam Bank Holiday - nie dośc, ze wolne, to jeszcze za to płacą, hi, hi! Powiem Ci, że nad tym gazem to naprawdę się zastanawiamy, ale nawet jeśli się zdecydujemy, to raczej będzie jeszcze drugi piec - boimy się, że ogrzewanie gazowe może byc po prostu za drogie! Jeśli chodzi o pracę, to dostałam ja w polskiej szkole - znowu będę uczyc - już teraz pracuję tam na zastępstwie, a od września dostaję swoje godziny!!! Czy u Was jest polska szkoła? Pozdrawiam ciepło!
odpowiedz
marks  
Data dodania: 2011-06-06 12:39:27
U nas mamy ogrzewanie gazowe, do tego alternatywą jest DGP. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to najtańszy sposób ogrzewania, ale jak wszędzie za komfort się płaci. Nie musisz dokładać do pieca, czyścić w środku co chwila itp. i prosić podczas wyjazdów, żeby ktoś Ci w piecu napalił, na wyjazd zmniejszasz sobie temperaturę na piecu, a na powrót ustawiasz, żeby Ci nagrzało troszkę więcej. To, że ktoś ma chłodno w domu przy gazówce, to nie jest wina gazu, tylko tego jaką tempke sobie ustawili. My z małżem też nie lubimy upałów i tempka 20-21 to dla nas max, jak jest cieplej to się źle czujemy.
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 13:18:09
Marks,
bardzo dziękuję Ci za tę opinię! My też nie lubimy, gdy w domu jest zbyt ciepło. Będzie DGP i rekuperator, dom jest dośc dobrze ocieplony, więc myślę, że nie powinno byc aż tak źle z tym ogrzewaniem! Zdajemy sobie sprawę z tego, jakie plusy daje ogrzewanie gazowe i jak poręczne byłoby to w naszej sytuacji! Każda opinia jest na wagę złota, więc dziękuję za wpis :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-06 22:17:09
Kasieńko ,my mamy piec gazowy + kominek z płaszczem wodnym i nie zamieniłabym go na żaden inny. Jest wygodny ,w kotłowni jest czysto ,a koszty ogrzewania moze i sa wieksze ,ale róznica nie jest już tak znaczaca .Pomimo że sa różne opinie, kominek z płaszczem sprawdził sie u nas w 100% ,załadowany wieczorem ,grzał jak szalony ,grzejniki były gorące ,a rano jeszcze się tliło,jak spada temperatura piec sam sie załancza.po prostu ma się spokój,jedyny dyskomfort to czyszczenie komina ,ale wole go czyscić niż wynosić popiół z pieca:))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2011-06-06 22:34:30
my dopiero planujemy ogrzewanie gazem. Jakna razie zapłaciliśmy za wykonanie projektu instalacji 800 zł, a potem za wykonanie przyłącza będziemy płacić "z metra" nitki gazowej od skrzynki do domu (30-50 zł za metr) + za tzw. punkt, czyli punkt poboru gazu ( skrzynka, piec gazowy: 100 zł za punkt ) to jedyne co mogę w tej kwestii podpowiedzieć. Nasi znajomi są sadowoleni z gazu ale czy na dłuższą metę jest to dobre rozwiązanie, tego nie wiem...
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-08 00:49:18
Aguś,
bardzo dziękuję Ci za opinię! Coraz więcej ludzi pisze, że ma gaz :) Mamy jeszcze trochę czasu, ale w końcu kiedyś jakąś decyzję trzeba podjąc! Pozdrawiam ciepło :D
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-08 00:54:34
Gosiu,
a zatem Wy też zdecydowaliście się na gazowe! Dziękuję za te wszystkie dane. latem dowiem się, jak to jest u nas z kosztem podłączenia gazu. Buziaki!
odpowiedz
Data dodania: 2011-06-16 00:34:11
Kasiu (Tereska)
kupiłam nabłyszczacz, wsypałam sól i właśnie przed chwilą puściłam pustą zmywarkę ze specjalnym płynem czyszczącym - jak tylko nazbieram naczynia, zobaczę, jaki to dało efekt. Wcześniej zwiększyłam temperaturę, ale nawet to za bardzo nie pomogło! Jestem pewna, że to wina zmywarki :(
odpowiedz
kasiaros
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 854557
Komentarzy: 7004
Obserwują: 235
On-line: 9
Wpisów: 284 Galeria zdjęć: 480
Projekt ANTAŁEK
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - pomorskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 lipiec
2009 czerwiec
2009 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik